Sökning: "Integrated Marketing Communications"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Integrated Marketing Communications.

  1. 21. Exploring Product information leaks in marketing communications and product development

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Remy Van Leeuwen; Jakub Hodbod; [2011]
    Nyckelord :Product information leaks; Marketing communications; New product development; Explorative study; Viral marketing; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of Product information leaks and to address whether it can be used as tool in marketing communications and new product development. Methodology: This qualitative exploratory study has studied the phenomenon product information leaks using two case studies (Apple iPad and Sony Ericsson Xperia Play) from the telecommunications and gaming industry. LÄS MER

  2. 22. Marknadskommunikation i medieföretag - Hur kan företag anpassa sin marknadskommunikation i och med närvaron av sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Feldt; Gustav Crenér; Marisol De Los Santos Was; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadskommunikation; Integrated Marketing Communications; Word of mouth och Co-Creation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa förståelse för hur företag kan anpassa sin marknadskommunikation i och med närvaron av sociala medier. Eftersom ämnet är relativt outforskat och det finns begränsad kunskap inom ämnet så vi vill med denna uppsats undersöka företagens utveckling från traditionell marknadskommunikation till en marknadskommunikation som lämpar sig bättre för en bransch i förändring. LÄS MER

  3. 23. Brand Awareness among Customers : A case study of ICA-Kvantum

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Umer Shahzad; Muhammad Azeem; [2011]
    Nyckelord :Brang awareness; brand management; marketing; customer awareness; brand; advertising; promotions; business strategy; marketing strategy; marketing communications; customer relationship; integrated marketing communications; IMC;

    Sammanfattning : This research paper has been prepared by Bachelor students from Dalarna University in Borlänge. The project is centered on a case study of ICA – Kvantum and its brand awareness among customers. LÄS MER

  4. 24. Modern Marknadsföring - En studie om företags användande av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Persson; Caroline Zetterman; Fredrik Augustsson; Linn Laufeld; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringsstrategi; interaktion; relationsskapande; Integrated Marketing Communications; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att granska relevanta teorier kring marknadsföring och forskning kopplat till sociala medier. Med hjälp av teoretisk granskning och empiriska undersökningar analyseras de faktorer som företag och organisationer bör ta hänsyn till avseende användandet av sociala medier. LÄS MER

  5. 25. Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robin Grannesberger; Natalie Petersson; [2010]
    Nyckelord :Event marketing; Integrated Marketing Communications; Experiential Marketing; Brand Management; Relationship Marketing; Skanska;

    Sammanfattning : As the title insinuate, this essay illustrate Event Marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event Marketing is in the course of constant development. LÄS MER