Sökning: "Integrated Marketing Communications"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Integrated Marketing Communications.
21. Exploring Product information leaks in marketing communications and product development
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of Product information leaks and to address whether it can be used as tool in marketing communications and new product development. Methodology: This qualitative exploratory study has studied the phenomenon product information leaks using two case studies (Apple iPad and Sony Ericsson Xperia Play) from the telecommunications and gaming industry. LÄS MER
22. Marknadskommunikation i medieföretag - Hur kan företag anpassa sin marknadskommunikation i och med närvaron av sociala medier?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa förståelse för hur företag kan anpassa sin marknadskommunikation i och med närvaron av sociala medier. Eftersom ämnet är relativt outforskat och det finns begränsad kunskap inom ämnet så vi vill med denna uppsats undersöka företagens utveckling från traditionell marknadskommunikation till en marknadskommunikation som lämpar sig bättre för en bransch i förändring. LÄS MER
23. Brand Awareness among Customers : A case study of ICA-Kvantum
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : This research paper has been prepared by Bachelor students from Dalarna University in Borlänge. The project is centered on a case study of ICA – Kvantum and its brand awareness among customers. LÄS MER
24. Modern Marknadsföring - En studie om företags användande av sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att granska relevanta teorier kring marknadsföring och forskning kopplat till sociala medier. Med hjälp av teoretisk granskning och empiriska undersökningar analyseras de faktorer som företag och organisationer bör ta hänsyn till avseende användandet av sociala medier. LÄS MER
25. Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : As the title insinuate, this essay illustrate Event Marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event Marketing is in the course of constant development. LÄS MER