Sökning: "Integrated Write to Learn"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Integrated Write to Learn.

  1. 1. Jag skulle hellre vilja göra det här. : En kvalitativ studie om hur pedagoger i fritishem, resonerar kring elevinflytande och hur de integrerar den i verksamheten.

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildning och Estetiska lärprocesser

    Författare :Marianne Dahlin; Aire Kaasik Lindblad; [2023]
    Nyckelord :student influence; childs perspective; children s perspective; leisure time center; elevinflytande; barnperspektiv; barns perspektiv; fritidshem;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger i fritidshem resonerar kring elevinflytande. Mer specifikt analyseras hur sju pedagoger upplever att elevinflytande integreras i undervisningen. Tillgång till skola har funnits i Sverige sedan 1000-talet då kyrkan stod som källan till kunskap. LÄS MER

  2. 2. Investigating Machine Learning for verification of AMBA APB protocol.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Abhiram Srisai Kishore; Mohammed Wasim; [2022]
    Nyckelord :Machine learning; SOC Verification; AMBA; Neural Networks; Deep Learning; Assertions.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : It is a well-known fact that in any Application Specific Integrated Circuit (ASIC) design, verification consumes most time and resources. And when it comes to huge designs, finding bugs can be tedious given the area and the complexity. As per Moore’s law, the design complexity is increasing exponentially due to the growing demand for performance. LÄS MER

  3. 3. Integrerade valideringsverktyg i webbläsaren : En studie om dess effekt hos människor som lär sig grunderna i HTML

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Johan Lundqvist; [2019]
    Nyckelord :HTML; nybörjare; validering; valideringsfeedback; integrerat valideringsverktyg; webbteknik.;

    Sammanfattning : I denna uppsats redovisas vilken effekt ett integrerat valideringsverktyg har på inlärningen hos personer som lär sig grunderna i HTML. Tidigare forskning har kartlagt att studenter som är nybörjare inom området ofta får valideringsfel under tiden de arbetar med sina studier och har även valideringsfel i inlämnade uppgifter. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ undersökning om hur ASL som metod för läs- och skrivinlärning fungerar för elever med NPF-problematik : Verksamma lärares erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Linnéa Röde; [2019]
    Nyckelord :ASL; Att skriva sig till läsning; iWTR; Integrated Write to Learn; NPF; ADHD; autism; koncentrationssvårigheter; Concentration Difficulties; Attention Deficit;

    Sammanfattning : Skolsituationen för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, NPFproblematik är ofta problematisk på grund av de svårigheter de befinner sig i. Lärare saknar också ofta kunskap om och har därför svårt att möta och anpassa undervisningen för elever med den här typen av problematik. LÄS MER

  5. 5. En intervjustudie om hur ASL fungerar för elever med NPF-problematik. : Verksamma klasslärare och speciallärares erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Linnéa Röde; [2019]
    Nyckelord :ASL; Att skriva sig till läsning; iWTR; Integrated Write to Learn; NPF; ADHD; autism; koncentrationssvårigheter; Concentration Difficulties; Attention Deficit;

    Sammanfattning : Det finns en koppling mellan NPF-problematik och Dyslexi och läs- och skrivsvårigheter, vilket gör att läs- och skrivinlärningen kan bli extra bekymmersam för elever med NPF-problematik. Detta gör att det finns en svenskämnesdidaktisk vinst i att ta reda på hur metoder som används i läs- och skrivundervisningen fungerar ur ett NPF-perspektiv. LÄS MER