Sökning: "Integrerad marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Integrerad marknadsföring.
1. E-handelföretagens arbete med agil marknadsföring och värdesamskapande under inflationstider i skönhetsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hur e-handelsföretag har upplevt och påverkats av inflation vilka marknadsföringsstrategier de använder samt hur de har arbetat med värdesamskapande under inflationen mellan åren 2020 till 2023. Studien fokuserar på inflationstider men bidrar till forskningen om kriser. LÄS MER
2. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER
3. Riskhantering inom strategisk marknadsföring : En kvalitativ studie om hur e-handelsföretag uppfattar och hanterar risker
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Riskhantering handlar om att förebygga att risker uppstår inom ett företag. På grund av den föränderliga miljö som företag befinner sig i krävs en effektiv och integrerad riskhantering, varpå detta blivit särskilt avgörande vid hantering av kriser. LÄS MER
4. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER
5. Klimatet - Överlevnadsfråga eller varumärkesbyggande? - En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syftet är att undersöka den gröna marknadsföringens varumärkesbyggande funktion för företag som verkar inom en sektor som ofta kritiseras för negativ inverkan på klimat och miljö. Teori: Retorik, varumärke, Cororate Social Responsibility, legitimering Metod: Kritisk retorikanalys Material: Fyra reklamfilmer vardera från MAX respektive McDonald’s Sverige Resultat: Klimatfrågan beskrivs inte explicit, istället talar man om sakfrågor relaterade till klimatfrågan. LÄS MER