Sökning: "Intelligibility"

Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade ordet Intelligibility.

  1. 1. Teaching pronunciation effectively in an EFL classroom; a literature review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :My Olsson; Alice Osborne; [2024]
    Nyckelord :effective teaching; English as a Foreign Language; intelligibility; secondary education; pronunciation;

    Sammanfattning : This study provides a literature review of the most effective ways to teach pronunciation to EFL secondary school students in Sweden. There is limited time allocated to pronunciation leading to a scarcity of available effective methods. This impacts the important role which intelligibility holds in pronunciation. LÄS MER

  2. 2. Konsonantproduktion, nasalitet och förståelighet över tid hos personer med Dystrofia Myotonika typ 1

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Lisa Johansson; Hanna Ryttare; [2023-06-20]
    Nyckelord :DM1; konsonantproduktion; nasalitet; förståelighet; myotoni;

    Sammanfattning : Studien undersökte hur konsonantproduktion, nasalitet och förståelighet utvecklats över tid hos 15 personer med den kongenitala formen eller barndomsformen av Dystrofia Mytonika typ 1. Samband mellan konsonantproduktion, nasalitet och förståelighet hos den aktuella undersökningsgruppen undersöktes också. LÄS MER

  3. 3. Effekten av digital intensivbehandling av talsvårigheter relaterade till läpp-käk-gomspalt

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Helena Causey; Cecilia Lindstedt; [2023-06-20]
    Nyckelord :digital intensivbehandling; artikulation; aktiva talavvikelser; single subject design; förståelighet;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka effekten av digital intensivbehandling av talsvårigheter relaterade till läpp-käk-gomspalt (LKG-spalt) hos barn och ungdomar (4-13 år) samt mäta funktionell kommunikation. Data insamlades enligt single-subject design. LÄS MER

  4. 4. Examining the effects of text support and noise during video meetings on listening effort and comprehension.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Fernlund; [2023]
    Nyckelord :Listening Effort; Cognitive Science; Noise; Subtitles; Text Supplementation; Video Meetings; Zoom; Remote Work; Comprehension; Comprehension in noise; Listening effort in noise; Captions; Closed Captions;

    Sammanfattning : Many companies implemented remote work procedures during the pandemic and for many organizations video meetings have since remained a staple. Remote working has enabled employees to be more flexible with their schedules and technical solutions such as live captioning has been identified as potentially enabling deaf/hard-of-hearing employees during meetings. LÄS MER

  5. 5. Is it enough to be understood? A study of teacher attitudes towards accent in the EFL classroom

    L3-uppsats, Lunds universitet/Engelska; Lunds universitet/Avdelningen för engelska

    Författare :Martin Silva; [2023]
    Nyckelord :accents; teacher attitudes; pronunciation; English as a lingua franca; World Englishes; nativelikeness; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study investigates teacher attitudes towards accent in the EFL classroom. The central theoretical base for this study is English as a lingua franca (ELF), which proposes that intelligibility is the key to communication in English between people from different backgrounds. LÄS MER