Sökning: "Interactive marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade orden Interactive marketing.

  1. 1. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  2. 2. The Missing Student: Construction of an Alternate Reality Game – A pitch to attract applicants to the Game Design & Technology Master’s programme

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :William Andersson; Karim El-Nahass; Oscar Forsyth; Katri Lantto; Ludvig Lemner; Sara Stråhle; [2023-03-03]
    Nyckelord :ARG; Alternate Reality Game; Marketing; Advertisement; Master’s program; Game Design; Modularity;

    Sammanfattning : The master’s program Game Design & Technology at the University of Gothenburg wants to try new ways of marketing the program to potential students and has created this Bachelor’s for that purpose. By advertising using a game, one reaches people that are already interested in the area and by having an interactive advertisement such as an Alternate Reality Game (ARG) one can have the target group interact with each other further solidifying their interest. LÄS MER

  3. 3. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaper

    Författare :Venkata Satya Anurag Gargeya Unnava; Yiyang Liu; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Augmented Reality; Interactive Content; Large Scale Interactive Content; Visualizer; Simulations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER

  4. 4. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  5. 5. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Lindeman; Amanda Wetterberg; Sofie Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Liseberg; Pandemic; Covid-19; amusement park; Marknadskommunikation; Liseberg; Pandemi; Covid-19; nöjespark;

    Sammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER