Sökning: "Interactive notebook"

Visar resultat 1 - 5 av 2298 uppsatser innehållade orden Interactive notebook.

  1. 1. INTERSEKTIONALITET I EU:S JÄMSTÄLLDHETSSTRATEGIER En innehållsanalys av EU:s jämställdhetsstrategier mellan 2010–2025

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Michaela Karlsson; [2024-02-05]
    Nyckelord :EU; gender equality; gender equality strategies; intersectionality; qualitative literature analysis EU; jämställdhet; jämställdhetsstrategi; intersektionalitet; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : The European Union (EU) has since the Treaty of Rome 1957 pursued the goal of gender equality and one effort is through their gender equality strategies. In recent years EU also has had an increased emphasis on intersectionality. LÄS MER

  2. 2. A Verified QBF Solver

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Axel Bergström; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Quantified Boolean Formulas (QBFs) extend propositional logic with universal and existential quantification over Boolean variables.  A QBF is satisfiable if and only if there is an assignment of Boolean values to the free variables that makes the formula true, and a QBF solver is a software tool determining if a given QBF is satisfiable. LÄS MER

  3. 3. Biologiundervisningens metoder och innehåll : – en fråga även för elever?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erica Wild; [2024]
    Nyckelord :Biology; Didactic context; Inclusive education; Professionality; Pupil influence; Swedish upper secondary school; Biologi; Didaktisk kontext; Elevinflytande; Gymnasiet; Inkluderande undervisning; Professionalitet;

    Sammanfattning : According to the Swedish school law, pupils should have the possibility to influence their education – both in learning methods and content. However many teachers find it hard to operationalize the pupils’ influence in their teaching. LÄS MER

  4. 4. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Amnesia: The Bunker; video game; narratology; ludology; game theory; interactivity; story.; Amnesia: The Bunker; elektroniska spel; narratologi; ludologi; spelteori; interaktivitet; berättelse.;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER

  5. 5. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Herta Storlind; [2024]
    Nyckelord :multi-sensory; musical instrument; capacitive sensing; Arduino; multifunctional disabilities; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER