Sökning: "Interaktionsdesign malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Interaktionsdesign malmö.

  1. 1. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cassandra Campbell; [2023]
    Nyckelord :Avatar; phenomenology; film phenomenology; perception; hands; cognition; narrative; narrative functions; embodiment; embody; immersion; science fiction; interaction; tactile; haptic; sensory; eye-hand-coordination; visual communication; communication; film; Avatar; fenomenologi; filmfenomenologi; perception; händer; hand; kognition; narrativ; narrativa funktioner; inlevelse; förkroppsligande; science fiction; interaktion; interaktionsdesign; taktil; haptik; öga-hand-koordination; sensorisk; upplevelse; visuell kommunikation; kommunikation; film; filmberättande; vargar; varg; teater; Naturskyddsföreningen; animation; rörlig bild; naturpolitik; narrativ; berättande; kommunikation; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar.  Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER

  2. 2. What Does Agency in Interaction Design Mean?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kim Matti Sundnér; [2021]
    Nyckelord :Design; Agency; Sense of agency; HCI; Interaction Design;

    Sammanfattning : Agency has yet to see an in-depth discovery within Human Computer Interaction (HCI). It has and still is the subject of research, however, work is still needed to understand what agency in HCI is, on a fundamental level. Theory from different fields provide a foundation with the goal of discovering agency and what it can contribute to design. LÄS MER

  3. 3. Familjeportalen 2.0 – en praktisk fallstudie i att utveckla en offentlig e-tjänst utifrån användarcentrerade metoder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Larsson; [2020]
    Nyckelord :Offentlig e-tjänst; medborgarcentrerad process; användarcentrerade metoder; interaktionsdesign; fallstudie; användbarhetstester;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur användarcentrerade metoder inom interaktionsdesignprocessen kan involvera medborgare i utvecklingen av offentliga e-tjänster. Genom en praktisk fallstudie på en befintlig offentlig e-tjänst, kallad Familjeportalen, kan studien bidra med en större förståelse för hur användbarheten i offentliga e-tjänster kan utvecklas och förbättras utifrån en medborgarcentrerad synvinkel. LÄS MER

  4. 4. Collective weaving of territories: Exploring diasporic identities with Latin American migrants

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Yénika Castillo Muñoz; [2020]
    Nyckelord :interaction design; design for decoloniality; decolonial design; Decolonising design; speculative design; chicano feminism; transnational feminism; migration; diasporic identitites; Latin America; codesign;

    Sammanfattning : Den här interaktionsdesign uppsatsen bidrar till en omgående diskussion på Avkoloniserande design. Särskild genom att utforska identiteter i diaspora med latinamerikanska migranter. LÄS MER

  5. 5. Me, my Shelf and I : Designing Meaningful Digital Collections

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Theo Nordahl; [2020]
    Nyckelord :Interaction design; Digital collections; Digital collecting; E-books; E-book; Media; Collection; Collecting; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Personal media collections are becoming increasingly digitised with physical representations of music, film, games and books being replaced by virtual counterparts. Through qualitative fieldwork, this thesis examines the relationship that people have with traditional collections, and therein seeks to outline the aspects of which we find to be meaningful and enjoyable. LÄS MER