Sökning: "Intercultural Competences"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Intercultural Competences.

  1. 11. Affärsvärldens kameleont : En studie på B2B nivå om interkulturella kompetenser hos en salesmanager

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Johansson; Anita Terzic; [2013]
    Nyckelord :Sales management; business relationships; global mindset; cultural differences; intercultural communication; intercultural competence; Salesmanagement; affärsrelationer; globalt tankesätt; kulturella skillnader; interkulturell kommunikation; interkulturell kompetens;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för de kompetenser en internationellsalesmanager behöver för att hantera interkulturella möten. Därför ska de kulturellaskillnader som kan uppstå i interkulturella sammanhang samt olika sätt att hantera dessaundersökas. LÄS MER

  2. 12. Kulturkrockar i skolan. : Hur kan pedagoger förebygga kulturkrockar i skolan?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet; Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Carina Eklöf; [2010]
    Nyckelord :Kultur; kulturkrock; pedagogik; kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to contribute with knowledge on how pedagogues in Swedish schools can prevent cultural clashes between themselves and their pupils and between pupils from different cultural backgrounds. The survey is done with qualitative interviews with three pedagogues. LÄS MER

  3. 13. Attraktivare förortskommun : Är interkulturella kompetenser givande varumärkesattribut när mångkulturella förortskommuner vill dra till sig fler företag?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Nyquist; [2008]
    Nyckelord :interkulturell kompetens;

    Sammanfattning : The competition between the Swedish municipalities has increased as the world has become more globalized, which means that they need to become more attractive for sustaining sound finances and not to find themselves to have a downward trend. One possibility to show the attractiveness of a place is by using place marketing and therewith attaining a stronger brand position. LÄS MER