Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  2. 2. DESIGN OF SET DISPLAYS FOR BREAD AND BAKERY IN GROCERY STORES

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Industridesign; Jönköping University/JTH, Konstruktion och produktutveckling

    Författare :Julia Lázaro García; [2022]
    Nyckelord :Furniture design; Concept development; Supermarket; Bread department; Industrial Design; Modular furniture; Ergonomics;

    Sammanfattning : Master thesis carried out in collaboration with PS Retail, a retail design company from Jönköping, during the spring semester of 2022 as a part of the Industrial Design Master at Jönköping University. This project describes the process of design, development and construction of a module focused on the bread and bakery department in grocery stores for EveryDay Sweden, a partner of PS Retail. LÄS MER

  3. 3. From words to actions: the effects of the transformation of core values through the physical stores

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yuxin Li; Katherine Camacho; Francesca Scriboni; [2022]
    Nyckelord :transformation of core values; brand associations; visual identity; store branding; brand experience; brand image; Lush; Kiehl’s.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To examine how core values can be concretely transformed in the physical stores in order to help with the creation of favorable brand associations and the shaping of the brand image. Methodology: The paper combines both primary and secondary data, with a specific focus on two brands as case studies: Lush and Kiehl's. LÄS MER

  4. 4. Ljusnivåer i butiksmiljö med fokus på visuell upplevelse

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Lejla Becirevic; Matilda Ryberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study examines the light level's influence on the visual experience in a clothing store. The survey should, with empirical data and theory, contribute to increased knowledge of the level of light in store environments. LÄS MER

  5. 5. The Local Hub : En fysisk framtid för varumärken. En designstrategi för förortscentrum för att hålla dem levande, relevanta och utan tomma lokaler

    Master-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Alice Stone; [2020]
    Nyckelord :branding; spatial branding; destination branding; local hub; local; locality; butiksdöd; lokalt; marknadsföring; platsunikt; designstrategi; förortscentrum; Hökarängen; Hökarängen centrum;

    Sammanfattning : In this thesis project I investigate how to approach ”the retail apocalypse” as an interior architect. My aim is to show how commercial spaces and physical stores will still be important in the future, despite internet shopping and the climate crisis, as places we will visit to experience things, socialize and where businesses meet with their costumers physically. LÄS MER