Sökning: "Intern kommunikation vision mål"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Intern kommunikation vision mål.

  1. 1. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  2. 2. Företags interna kommunikation : kommunikationens samspel och betydelse för ledarskapet och kulturen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Cecilia Kei; Elin Bergman; [2016]
    Nyckelord :Leadership; organizational culture; communication; organizational communication; bad communication; Ledarskap; kultur; organisationskultur; organisationskommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Människor rör sig runt i en större omfattning jämfört med förr i tiden. Detta har medfört ett ökat intresse bland forskare att studera just kommunikation och organisationskultur inom organisationer och företag. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Baudou; Knapp Maria Pettersson; [2015]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutveckling; intern konkurrens; intern kommunikation; organisationskultur; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Kundinformation utvecklar den interna styrningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LENA SIMONSSON; RICKARD EKDAHL; [2011]
    Nyckelord :CRM; CRM; key figures; internal control; kundinformation; customer information; target figures; nyckeltal; intern styrning; måltal;

    Sammanfattning : Hur en verksamhet skall förbättrar sin interna styrning genom användning av kundinformation är ett omdiskuterat ämne. I studien ”Kundinformationen utvecklar den interna styrningen”. LÄS MER

  5. 5. Uppfattningen av den interna marknadsföringen mellan personal och ledning : En fallstudie på medieföretaget Norra Västerbotten

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Olof Forslund; Eva Eriksson; [2009]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; skillnader i uppfattning; kommunikationsteori; marknadsföring; motivation; organisation; system; stöd; utbildning;

    Sammanfattning : För att ett företag ska kunna nå sina externa kunder krävs det först att de interna relationerna mellan företagets personalgrupper prioriteras och fungerar effektivt. Ett av huvudsyftena med den interna marknadsföringen inom ett företag är att utveckla samtliga i personalens serviceinriktning, attityder och intresse för marknadsföring. LÄS MER