Sökning: "Internal Brand Involvement"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Internal Brand Involvement.

  1. 1. Balansen mellan ideell och kommersiell verksamhet : En studie i hur svenska elitidrottsföreningar hanterar kommersiella och ideella aspekter för att nå framgång i sina verksamheter.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Nils Strand; Klas Rautila; [2022]
    Nyckelord :Non-profit; commercial; commitment; transparency; balance; Ideell; kommersiell; engagemang; transparens; balans;

    Sammanfattning : Den traditionella svenska idrottsmodellen lutar sig tungt åt det ideella engagemanget. Särskilt inom barn och ungdomsidrott, där det vanligen är föräldrar och eldsjälar ser till att idrottsföreningen håller sig flytande. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  3. 3. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  4. 4. The impact of CSR on brand equity: the moderating role of consumer involvement in CSR

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jiajun Wu; Wanying Huang; [2020]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Consumer-based brand equity; Consumer involvement; Signaling theory;

    Sammanfattning : While pursuing profits, modern firms begin to undertake corporate social responsibility (CSR). Different ways for firms to implement CSR have diverse impacts on consumer-based brand equity that reflects the meaning of the brand in consumers’ minds and is of considerable significance to corporate marketing strategy. LÄS MER

  5. 5. Case Competitions as a Tool to Build Brands and Reputation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Judith Armenteras; Iris Politiek; [2018]
    Nyckelord :Corporate Case Competitions; strategic brand management; case competitions; brand reputation; internal branding; employer branding.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Aim: We aim to broaden the view and the understanding of what a case competition is and how it can be used beyond its use as an educational method of teaching and learning. More specifically, the purpose is to explore the phenomenon of case competitions as a branding tool from a strategic brand management perspective. LÄS MER