Sökning: "Internal Branding"
Visar resultat 16 - 20 av 267 uppsatser innehållade orden Internal Branding.
16. THE INFLUENCE OF EMPOWERING LEADERSHIP IN REMOTE WORKING ENVIRONMENTS : A qualitative study of how empowering leadership influences self-leadership and internal branding
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : When Covid-19 arrived, the rapidly accelerating transformation in the commercial sector faced a significant challenge. The circumstances of the pandemic helped to further show that it is possible for many employees to work remotely. LÄS MER
17. Samspelet mellan interna och externa faktorer och deras påverkan på modifiering av employer branding strategier : En kvalitativ studie gällande modifiering av employer branding strategier i syfte att behålla medarbetare
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Employer branding har blivit ett alltmer aktuellt fenomen i den föränderliga värld vi lever i. Det kan ses som ett verktyg för att både rekrytera och behålla anställda. LÄS MER
18. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER
19. Attrahering via Sociala medier : Hur bemanningsföretag använder sig av sociala medier vid attrahering av personal
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Sociala medier blir ett alltmer vanligt verktyg för att locka potentiella arbetstagare. Professionals nord (PN) är ett bemanningsföretag som grundades 2015 med uppstart i norra Sverige, PN såsom många andra bemanningsföretag är aktiv via sociala medier för att stärka sitt varumärke. LÄS MER
20. To be or not to be…green, that is the question
L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: To explore the roles of brand culture, brand image and brand vision in the context of “green” corporate brands, and identify pitfalls when these elements are not aligned. Methodology: Qualitative research method using primary data (interviews with former and current employees) and secondary data. LÄS MER