Sökning: "Internal Branding"

Visar resultat 6 - 10 av 267 uppsatser innehållade orden Internal Branding.

  1. 6. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Max Dunström; Lina Watz; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Extern kommunikation; Försvarsmakten; Femvertsing; Anställdas upplevelser; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER

  2. 7. Employer branding: Hur ska företag inom stål- och metallindustrin attrahera samt behålla kompetent personal : En kvalitativ studie om vad arbetare och studenter inom stål- och metallindustrin prioriterar hos en attraktiv arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Felix Wernqvist; Carl Gabrielsson; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value propositions; Communication; Employer brand; Attractive employer; Employer branding; Employer value propositions; Kommunikation; Employer brand; Attraktiv arbetsgivare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera vilka Employer valuepropositions som anställda inom stål- och metallindustrin samtpotentiella arbetstagare anser vara viktigast hos en attraktivarbetsgivare. Detta för att ge företagen inom branschen bättre underlagför hur de blir mer framgångsrika med sin Employer branding Metod: Resultatet av studien analyserades med hjälp av en tematisk analys föratt identifiera och analysera fem olika dimensioner. LÄS MER

  3. 8. Exploring Corporate Brand Orientation in a Retail Setting – A Qualitative Case Study in the Swedish Grocery Retail Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hüsam; Linnéa Nordmark; [2023]
    Nyckelord :Retailing; Corporate Brand Orientation; Corporate Branding; Corporate Brand Identity; Internal Branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore what may facilitate or inhibit a stronger corporate brand orientation in a retail organization. We explore the factors of internal corporate brand identity elements, internal corporate brand image and internal branding, while also considering retail-specific characteristics. LÄS MER

  4. 9. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joussef Elias; Robin Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mix; recruiting; Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mixen; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER

  5. 10. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER