Sökning: "Internal CSR communication"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden Internal CSR communication.

  1. 1. The Creation of Sustainable Infrastructure: A qualitative study of internal stakeholders cooperation and understanding of sustainable infrastructure on an operational level in the case of project Västlänken.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ebba Westermark; [2023-11-08]
    Nyckelord :Sustainable infrastructure; CSR; legitimacy theory; TBL; Västlänken; Gothenburg; cooperation;

    Sammanfattning : This qualitative case study has been compiled by semi-structured interviews with management of internal stakeholders (Trafikverket, Västtrafik, NCC) at project Västlänken about their understanding and perception of how to create sustainable infrastructure and collaborate with one and other. The thesis begins with a background on the CSR (corporate social sustainability) directive and the SDG 9 (sustainable development goal), followed by an overview of the project Västlänken. LÄS MER

  2. 2. The Creation of Sustainable Infrastructure: A qualitative study of internal stakeholders cooperation and understanding of sustainable infrastructure on an operational level in the case of project Västlänken.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ebba Westermark; [2023-10-06]
    Nyckelord :Sustainable infrastructure; CSR; legitimacy theory; TBL; Västlänken; Gothenburg; cooperation;

    Sammanfattning : This qualitative case study has been compiled by semi-structured interviews with management of internal stakeholders (Trafikverket, Västtrafik, NCC) at project Västlänken about their understanding and perception of how to create sustainable infrastructure and collaborate with one and other. The thesis begins with a background on the CSR (corporate social sustainability) directive and the SDG 9 (sustainable development goal), followed by an overview of the project Västlänken. LÄS MER

  3. 3. Hur används hållbarhetsredovisningen för att behålla respektive reparera verksamhetens legitimitet? : Samt finns det någon koppling mellan intressentgrupp och legitimitetsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Fransson; Rungthiwa Phuengphop; [2023]
    Nyckelord :Sustainability accounting; legitimacy theory; stakeholder theory; scandal; Hållbarhetsredovisning; legitimitetsteori; intressentteori; skandal;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problem: Företag idag ställs inför nya krav om socialt- och miljömässigt ansvar och bedöms utefter deras förmåga att uppfylla dessa. Därmed har kommunikation och redovisning genom hållbarhetsrapporten blivit viktig. LÄS MER

  4. 4. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  5. 5. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER