Sökning: "Internal Communication Satisfaction"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden Internal Communication Satisfaction.

  1. 1. Communication Professionals as the Office Factotum: A Study of Emotional Labour and Well-Being in the Communication Profession

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Evelina Winberg; Jordan Thunell Idumwonyi; [2023-11-22]
    Nyckelord :communication professionals; emotional labour; emotional labour; job demands-resources theory; well-being;

    Sammanfattning : This thesis investigated the concept of emotional labour for communication professionals in an internal communication context. Recently, the well-being of communication professionals has caught public attention in Sweden since the communication practitioner is considered an office factotum or all-purpose servant with numerous responsibilities and activities and is frequently overwhelmed by their multifaceted work assignments. LÄS MER

  2. 2. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  3. 3. Kundorienterad programvaruutveckling : En undersökning av åtgärder för att öka uppgraderingsfrekvensen och tillfredsställa kundernas behov

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Esmeralda Barpetrus; Amanda Nikamo; [2023]
    Nyckelord :dmaic; communication; customer involvement; customer satisfaction; software development; six sigma; total quality management; dmaic; kommunikation; kundinvolvering; kundnöjdhet; offensiv kvalitetsutveckling; programvaruutveckling; sex sigma;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på ett programvaruföretag där majoriteten av kunderna ännu inte har uppgraderat till den senaste versionen av programvaran. Studiens syfte var att identifiera de underliggande orsakerna till detta, identifiera eventuella processgap samt föreslå åtgärder för att bättre tillfredsställa kundernas behov. LÄS MER

  4. 4. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Maria Enström; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication channels; Intranet; Needs; Motivation; Kommunikation; Kommunikationskanaler; Intranät; Behov; Motivation;

    Sammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER

  5. 5. Digital transformation in interior design industry using human-centered design : Addressing internal limitations in the furniture, fixtures, and equipment department and enhancing satisfaction of corporate clients and interior design professionals of UAE-based interior design company

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Yuliya Urban; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research provides a comprehensive analysis of the commercial furniture sales industry, with a focus on identifying how digital technologies can be utilized to improve customer satisfaction. The study explores the various internal limitations that can impact customer satisfaction, such as communication breakdowns, lack of collaboration, and inefficient project management processes. LÄS MER