Sökning: "Internal Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 439 uppsatser innehållade orden Internal Marketing.

  1. 1. The different roles of a brand for purchasing reused materials in B2B

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Lisa Jodlovsky; Hanadi Secerovic; [2021-07-02]
    Nyckelord :Brands; business-to-business B2B ; circular economy; purchasing; reused materials; circular branding; construction industry;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Opportunities and Challenges for a Contractor in a Change Towards a Circular Economy

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jessica Gottmarsson; Sandra Valdani; [2021]
    Nyckelord :circular economy; organizational change; circular construction; motivational factors; cirkulär ekonomi; organisationsförändring; cirkulärt byggande; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Few have missed out on the fact that the world's carbon dioxide emissions need to be reduced, and the need to switch to a circular economy in order to save earth’s resources is increasingly discussed. In Sweden, the construction sector accounts for more than a third of all generated waste and almost a quarter of all hazardous waste. LÄS MER

  3. 3. Bridging the Attitude-Behavior Gap : A case study for how an FMCG company may decrease the attitude-behavior gap

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Norstedt; Felix Sjölinder; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marketing has a vital role in encouraging sustainable consumption. The purpose of this study is to examine how a company’s holistic green marketing orientation affects the ability to decrease the attitude-behavior gap in the FMCG industry. The attitude-behavior gap is caused by different barriers consumers face in sustainable consumption. LÄS MER

  4. 4. Riskhantering inom strategisk marknadsföring : En kvalitativ studie om hur e-handelsföretag uppfattar och hanterar risker

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malou Holmensköld; Adrian Palmberg; [2021]
    Nyckelord :Risk; risk management; risk management process; risk perception; strategic marketing; e-commerce; clothing industry; the coronavirus pandemic; Risk; riskhantering; riskhanteringsprocess; riskuppfattning; strategisk marknadsföring; marknadsföringsstrategier; e-handel; klädbranschen; coronapandemin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Riskhantering handlar om att förebygga att risker uppstår inom ett företag. På grund av den föränderliga miljö som företag befinner sig i krävs en effektiv och integrerad riskhantering, varpå detta blivit särskilt avgörande vid hantering av kriser. LÄS MER

  5. 5. Gröna leveranser : ett marknadsföringsperspektiv på leveransalternativ inom svensk e-handel

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Palm; Virginia Drasko; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Ecological sustainability; Green Marketing Communication; Greenwashing; OSEC; Last mile Logistic; Ten signs of greenwash; Web Communication; 3’C; E-handel; Ekologisk hållbarhet; Gröntvätt; Grön Marknadskommunikation; OSEC; Sista Milen Logistik; Tio tecken på gröntvätt; Webbkommunikation; 3’C;

    Sammanfattning : Background: In recent times, last mile deliveries have become critical as these deliveries are generally considered to be the most expensive, least efficient and most polluted part of the entire logistics chain (De Kervenoael, Schwob & Chandra 2020; McKinnon & Edwards 2009). Consumer demands for fast and flexible deliveries are not very easy to combine with the highest possible sustainability focus (PostNord 2018). LÄS MER