Sökning: "Internal marketing activities"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden Internal marketing activities.

  1. 1. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER

  2. 2. The AR-t of Marketing : Understanding Customers' Hedonic and Utilitarian Expectations and its Fulfilment in Augmented Reality Marketing

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Philip Kaburek; Viktor Segerqvist; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality; Augmented Reality Marketing; Customer Expectation; Customer Experience; Utilitarian Benefits; Hedonic Benefits;

    Sammanfattning : Background:  The prevalence of augmented reality (AR) is on an upward trend and is expected to accelerate in growth in the upcoming years. This poses a strategic opportunity for marketers as it paves the way for incorporating AR into their marketing activities. LÄS MER

  3. 3. Outsourcingrutiner hos SME-företag för digitala marknadsföringsuppdrag : Utvärdering av en teoretisk modell

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alice Ljungkrona; Mikaela Hallgren; [2022]
    Nyckelord :Outsourcing – Digital marketing – SMEs – Decision-making processes – Media industry; Outsourcing – Digital marknadsföring – SME-företag – Beslutsprocesser – Mediebranschen;

    Sammanfattning : Outsourcing är ett organisationsverktyg som kan ge möjligheten att utvidga kompetensen inom ett företag. Tidigare studier visar att SME-företag har ett större behov av att outsourca, men kan behöva stöd för att ta rätt beslut. LÄS MER

  4. 4. Motivationsfaktorer till frivillig hållbarhetsrapportering och en analys av rapportens innehåll : en insikt från svenska SME:s

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Robin Salomonsson; Sebastian Jonsson; [2021]
    Nyckelord :ESG; small and medium-sized enterprises; motivation; sustainability reporting; sustainability; voluntary; reporting quality; ESG; små och medelstora företag; motivation; hållbarhetsrapportering; hållbarhet; frivilligt; rapporteringskvalitét;

    Sammanfattning : Problematiseringen i den här studien har visat att det redan har gjorts en omfattande forskning avseende hållbarhetsrapportering, SME:s och motivationen bakom hållbarhetsaktiviteter. Emellertid har ett forskningsgap identifierats angående varför små och medelstora aktiebolag som inte har lagstadgad skyldighet att hållbarhetsrapporterar ändå gör det. LÄS MER

  5. 5. Value-driving factors for Employer Attractiveness : A multiple case study within the IT industry

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Jonatan Moen; Magdalena Woodhouse; [2021]
    Nyckelord :Customer value; Employer attractiveness; Employer branding;

    Sammanfattning : As the society we live in today is moving towards being more technology-driven, the competition in the labor market of attracting people within the IT industry is increasing. To attract people within the IT industry, firms must understand what attracts these people to then be able to form a proposition that suits these individuals. LÄS MER