Sökning: "Internally generated intangible assets"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Internally generated intangible assets.
1. Skillnad mellan US GAAP och IFRS : En jämförande studie i värdering av immateriella tillgångar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : This paper presents a study of how classification rules within IFRS and US GAAP affect the valuation of intangible assets. The paper consists of a literature study of theories and empirical data related to how intangible assets are handled with respect to goodwill, identifiable intangible assets, value relevance, internally generated intangible assets, acquisitions and changes in value over time. LÄS MER
2. Egenupparbetade immateriella tillgångar : En komparativ studie av IAS 38 och K3
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Forskning och utveckling utgör den största posten bland egenupparbetade immateriella tillgångar. Inom bara Europa uppgick läkemedelsföretagens investeringar inom forskning och utveckling till 37 500 miljoner euro. Hur dessa utgifter ska redovisas har länge varit uppe för diskussion. LÄS MER
3. “Brand Equity – A Study on the relationship between brand equity and stock performance”.
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : In today’s competitive market companies aim at increasing revenue to acquire a higher market share. Previous research indicates that this can be achieved with intangible assets. LÄS MER
4. The valuation and recognition of internally generated brands & trademarks
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The valuation and recognition of internally generated brands & trademarks Seminar date: 31st May 2017 Course: Degree project – Accounting and Finance, BUSN79 Authors: Mikael Nilsson & Aisha Hawwari Supervisor: Kristina Artsberg Examinator: Susanne Arvidsson Key words: Internally generated brands, Brand valuation, Reliability, Recognition, Accounting Purpose: In this thesis we aim to give insights into the question if the market considers the valuation of internally generated brands to be reliable and if the market considers the recognition of trademarks to provide useful information. We suppose that our contributions could be of guidance for future research in the subject area and serve as useful document for standard setters when deciding on future reforms of IFRS 3 and IAS 38. LÄS MER
5. Internt upparbetade immateriella tillgångar : En komparativ studie aveuropeiska korsnoterade företag på NYSE och NASDAQ
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under de senaste decennierna har företag, nationer och ekonomier blivit alltmerkunskapsorienterade. Samtidigt som världsglobaliseringen av ekonomier för multinationellaföretag innebär att innehavet av internt upparbetade immateriella tillgångar ökar och får alltstörre betydelse. LÄS MER