Sökning: "International Baccalaureate"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden International Baccalaureate.
1. Digitala distraktioner : Metoder för minimering av negativ påverkan av digitala enheter på gymnasieelevernastime-on-task under självstudier i studieförberedande program.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Till följd av den enorma digitalisering av både samhälle och skolväsendet som skett sedan 90-talet är det allt större konkurrens om individens uppmärksamhet och impulskontroll. En till synes ökande trend i bristande koncentrationsförmåga uppmärksammas nu inom utbildnings-väsende och forskning. LÄS MER
2. Elite Education for the People? : Nuances of the International Baccalaureate Diploma Program in Polish High Schools
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The International Baccalaureate (IB), a private curriculum associated largely with exclusive education for transnationally mobile upper classes, has recently began to quietly enter public, national education systems, offering its alternative, elite schooling in tuition-free state institutions. This paper explores the nuanced case of Poland, where IB diploma program is offered as one of the tracks within state schools, existing side-by-side and competing with the national curriculum. LÄS MER
3. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan. Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S? · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions? Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER
4. An empirical study on the correlation of self-efficacy and autonomous learningability of undergraduate nursing students and its influencing factors
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Background: It is the focus of current nursing education to improve the independent learningability of nursing students and the post competence of registered nurses. The general selfefficacy of nursing students has a certain predictive value on their academic achievement,which is worthy of further study by nursing educators. LÄS MER
5. Två ämnesplaner – samma matematik? : En komparativ studie mellan den svenska gymnasieskolan och International Baccalaureate
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Matematiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER