Sökning: "International Baccalaureate"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden International Baccalaureate.
6. Grepp om begreppen IB-elevers användning av litteraturvetenskaplig terminologi
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : This study investigates the use of literary terminology in student poetry commentaries. 40 upper secondary school literature students on the International Baccalaureate Diploma Programme are asked to note down their obser-vations on a previously unseen poem, ”Utvandrarna” by Swedish poet Kjell Espmark (1972). LÄS MER
7. Students’ Conceptions of Assessment : A Case Study on Two Classroom-Based Tests for Student Learning in the IB (International Baccalaureate) Programme in Sweden.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study examines IB (International Baccalaureate) students’ conceptions of assessment and their learning outcomes. Twenty pre-DP (Diploma Programme) students from two different classes from a Swedish school were interviewed for this research. LÄS MER
8. INTERACTIVE AND MULTIMEDIA-BASED DIGITAL TEXTBOOKS FOR FLIPPED LEARNING Practices and Challenges of Science Teachers in International Baccalaureate Diploma Programs
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : The aim of this study was to explore the practices and challenges of teachers using interactive and multimedia-based Digital Textbooks (DT) in International Baccalaureate Science Diploma Programs (IBDP) and investigate whether they could support student-centered learning methods such as Flipped Learning (FL).... LÄS MER
9. INTERACTIVE AND MULTIMEDIA-BASED DIGITAL TEXTBOOKS FOR FLIPPED LEARNING
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The aim of this study was to explore the practices and challenges of teachers using interactive and multimedia-based Digital Textbooks (DT) in International Baccalaureate Science Diploma Programs (IBDP) and investigate whether they could support student-centered learning methods such as Flipped Learning (FL). Theory: The study employed Activity Theory to investigate activities of teachers in their school environments. LÄS MER
10. Kemi i International Baccalaureate programmet. : En jämförelse med den svenska skolans kemi.
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Kemi är ett ämne som anses av många vara svårt. Syftet med det här arbetet är att få en fördjupad inblick i hur kemi skiljer sig mellan IB-programmet och naturvetenskapliga programmet. Metoden som används är en litteraturanalys av ämnesplan och läromedel. LÄS MER