Sökning: "International Marketing Strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden International Marketing Strategy.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  2. 2. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Tomasine Cooper Ellhammar; [2023]
    Nyckelord :onlinereklam; MFL; GDPR; LEK; Barnkonventionen; DSA; TikTok; EU-kommissionen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Generation-Z on International Branding Strategy: An Analysis of Startup Fashion Brands : What are the possible challenges and advantages faced by startup fashion brands in adapting to the Gen-Z effect in their international branding strategies?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kristjana Zaka; Masood Muqdad Sami Al Juboori; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; International Branding Strategy; Branding; Small Fashion Brands; Startups; New Ventures; Consumer Behavior; Qualitative Research.;

    Sammanfattning : This study explores the profound impact of Generation Z (Gen Z) on the international branding strategies employed by small fashion brand startups. As digital natives born between the mid-1990s and early 2010s, Gen Z represents a dynamic force that challenges traditional marketing approaches. LÄS MER

  5. 5. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Judith Hambraeus; [2023]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; värdeskapande; värdeerbjudande; marknadsstrategier; mark- nadsexpansion; upplevt värde;

    Sammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER