Sökning: "Internationell Marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden Internationell Marknadsföring.

  1. 1. DEN EVIGT DYNAMISKA GENOMSNITTSKONSUMENTEN : ETT RÄTTSLIGT VERKTYG MED EN OKÄND IDENTITET

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Benjamin Lans; [2024]
    Nyckelord :genomsnittskonsument; marknadsföring; otillbörliga affärsmetoder;

    Sammanfattning : Genomsnittskonsumenten spelar en avgörande roll i bedömningar av huruvida en marknadsföringsåtgärd är att betrakta som otillbörlig. Denna fiktiva person har i direktivet om otillbörliga affärsmetoder definierats som ”normalt informerad samt skäligen uppmärksam och upplyst, med beaktande av sociala, kulturella och språkliga faktorer och i enlighet med domstolens tolkning […]. LÄS MER

  2. 2. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 3. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Judith Hambraeus; [2023]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; värdeskapande; värdeerbjudande; marknadsstrategier; mark- nadsexpansion; upplevt värde;

    Sammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER

  4. 4. Institutional support for the internationalization of Swedish Small and Medium-Sized Enterprises. : A Study of the Kalmar Region

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Björk; Alex Matrsson; [2022]
    Nyckelord :Institutional environment; Internationalization process; Governmental support; Small and Mid-size Enterprise; Home market; International business strategy; Swedish government; Kalmar region; Policymakers.; Institutionell miljö; Internationaliserings process; Statligt stöd; Små och Medel stora företag; Hemmamarknad; Internationell företagsstrategi; Svenska staten; Kalmar regionen; Beslutsfattare.;

    Sammanfattning : Extant research concludes that SMEs tend to be highly dependent on the local institutional environment when internationalizing. In relation to that, international business literature accentuates the lack of studies that aim to understand how government support influences SMEs' international business performance. LÄS MER

  5. 5. Is sharing really caring? : A qualitative study on targeted ads from a consumer perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Mattias Andersson; Eric Gummesson; [2022]
    Nyckelord :consumer behavior; targeted ads; advertising; privacy; consumer intrusiveness; konsumentbeteende; riktade annonser; marknadsföring; integritet; privatintrång;

    Sammanfattning : Title: Is sharing really caring? Subject: Bachelor thesis in International Marketing, 15hp Authors: Mattias Andersson & Eric Gummesson Keywords: consumer behavior, targeted ads, advertising, privacy, consumer intrusiveness Problem statement: This study looks to provide clarity about consumers' perception of the intrusiveness of a targeted advertisement and their overall behavior in regard to targeted ads. The authors of this look to find out what different factors play a role in a consumer’s mind when they see a perfectly tailored ad made just for them. LÄS MER