Sökning: "Internationell marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 74 uppsatser innehållade orden Internationell marknadsföring.
16. The two-faced moose : En studie om hur älgen används i internationell marknadsföring av Sverige
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of the study is to investigate how Visit Sweden has chosen to work with the moose as a symbol targeting the international market. The study was based on an image analysis of Visit Sweden's website and an interview study with Visit Sweden content strategist. LÄS MER
17. There's a new sheriff in town! : En kvalitativ studie om OECD:s implementering av den största internationella skattereformen på över hundra år
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Den internationella skattelagstiftningen har inte följt globaliseringens snabba utveckling, där det idag saknas regler vilka till fullo reglerar multinationella koncerners vinstallokering. Idag är flertalet nationers skattebaser därmed urholkade, då företag kan allokera vinster till nationer med låg eller ingen beskattning. LÄS MER
18. Influencer-marketing - En granskning av marknadsföringslagen och fördelningen av det juridiska ansvaret
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Abstract Marketing is continuously changing and requires constant development to challenge consumers. Through the first blogs, a new marketing portal was created that was more penetrating than traditional advertising. From this, influencer marketing, i.e. LÄS MER
19. En kvalitativ studie om hur företag använder content marketing för att skapa lojala kunder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Abstract Titel: Content Marketing - A study of how companies work with content marketing to create loyal customers Authors: Emma Persson and Jennifer Sirén Supervisor: Navid Ghannad Examiner: Hélène Laurell Level: Bachelor Thesis in Business Administration, focusing on International Marketing (15 ECTS), Spring-2016 Keywords: Content marketing, storytelling, customer loyalty, relationship marketing Purpose: The purpose of the study is to gain a better understanding of how businesses use content marketing to create loyal customers. Frame of References: This section begins with storytelling and content marketing, followed by relationship marketing and customer loyalty. LÄS MER
20. Marknadsföring och samverkan inom svenska destinationer : En kvalitativ studie kring hur tio svenska destinationer arbetar med internationell marknadsföring och samverkan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur olika svenska destinationer genom intern samverkan marknadsför sig gentemot internationella besökare och vilka eventuella utvecklingsområdet som finns på denna front. Detta kommer göras genom en jämförelse av hur olika svenska destinationer arbetar för att marknadsföra sig till internationella besökare och hur olika turistrelaterade företag samarbetar inom den lokala destinationen. LÄS MER