Sökning: "Internationell marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 74 uppsatser innehållade orden Internationell marknadsföring.

  1. 16. The two-faced moose : En studie om hur älgen används i internationell marknadsföring av Sverige

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Nathalie Liljedahl; Christina Knutsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how Visit Sweden has chosen to work with the moose as a symbol targeting the international market. The study was based on an image analysis of Visit Sweden's website and an interview study with Visit Sweden content strategist. LÄS MER

  2. 17. There's a new sheriff in town! : En kvalitativ studie om OECD:s implementering av den största internationella skattereformen på över hundra år

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eleonor Broström; Emelie Karlsson; [2017]
    Nyckelord :BEPS; Action 7; OECD; Permanent establishment; International taxation; Corporate Structure; Profitability; Ethics; Morality; BEPS; Åtgärdspunkt 7; OECD; Fast driftställe; Internationell beskattning; Bolagsstruktur; Lönsamhet; Etik; Moral;

    Sammanfattning : Den internationella skattelagstiftningen har inte följt globaliseringens snabba utveckling, där det idag saknas regler vilka till fullo reglerar multinationella koncerners vinstallokering. Idag är flertalet nationers skattebaser därmed urholkade, då företag kan allokera vinster till nationer med låg eller ingen beskattning. LÄS MER

  3. 18. Influencer-marketing - En granskning av marknadsföringslagen och fördelningen av det juridiska ansvaret

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Henrik Theander; [2017]
    Nyckelord :Affärsjuridik; Handelsrätt; Influencer; Influencer-marketing; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Abstract Marketing is continuously changing and requires constant development to challenge consumers. Through the first blogs, a new marketing portal was created that was more penetrating than traditional advertising. From this, influencer marketing, i.e. LÄS MER

  4. 19. En kvalitativ studie om hur företag använder content marketing för att skapa lojala kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jennifer Sirén; Emma Persson; [2016]
    Nyckelord :content marketing; storytelling; relationship marketing; loyalty; content marketing; storytelling; relationsmarknadsföring; kundlojalitet;

    Sammanfattning :  Abstract  Titel: Content Marketing - A study of how companies work with content marketing to create loyal customers  Authors: Emma Persson and Jennifer Sirén  Supervisor: Navid Ghannad  Examiner: Hélène Laurell  Level: Bachelor Thesis in Business Administration, focusing on  International Marketing (15 ECTS), Spring-2016  Keywords: Content marketing, storytelling, customer loyalty, relationship marketing  Purpose: The purpose of the study is to gain a better understanding of how businesses use content marketing to create loyal customers.  Frame of References: This section begins with storytelling and content marketing, followed by relationship marketing and customer loyalty. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföring och samverkan inom svenska destinationer : En kvalitativ studie kring hur tio svenska destinationer arbetar med internationell marknadsföring och samverkan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Nina Karlsson; Emelie Landgraff; [2016]
    Nyckelord :Tourism; collaboration; marketing; Turism; samarbete; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur olika svenska destinationer genom intern samverkan marknadsför sig gentemot internationella besökare och vilka eventuella utvecklingsområdet som finns på denna front. Detta kommer göras genom en jämförelse av hur olika svenska destinationer arbetar för att marknadsföra sig till internationella besökare och hur olika turistrelaterade företag samarbetar inom den lokala destinationen. LÄS MER