Sökning: "Internationell marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 74 uppsatser innehållade orden Internationell marknadsföring.
6. Hur den strategiska varumärkesplattformen används för att skapa ett starkt varumärke på den internationella marknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : .... LÄS MER
7. Spelar det någon roll att vissa betalar? : Organisering och marknadisering under tio år med studieavgifter - Fallet Lunds universitet
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In 2011 Sweden introduced tuition fees for citizens of countries outside the European Union (EU), European Economic Area (EEA) and Switzerland, choosing to study at Swedish universities. The purpose of this thesis has been to explore how institutions of higher education in Sweden has adapted to this change by studying the case of Lund University. LÄS MER
8. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021 Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella framtida samhällskriser. LÄS MER
9. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER
10. Kulturell anpassning : En fallstudie om hur ett globalt modeföretag beaktar nationella kulturskillnader vid internationell marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kulturella skillnader världen över leder till att företag väljer mellan standardisering och anpassning av marknadsföringsstrategier i internationaliseringsprocessen. Denna fallstudie undersöker hur modeföretaget Gucci anpassar eller standardiserar sin marknadsföring beroende på den nationella kulturen, mer specifikt den italienska och den kinesiska kulturen. LÄS MER