Sökning: "Internationella Sverigebilden"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Internationella Sverigebilden.

  1. 1. Sweden’s Public Diplomacy Strategy in the 21st Century : An Analysis

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Statsvetenskap; Södertörns högskola/Offentlig förvaltning

    Författare :Kamila Marzynska; [2021]
    Nyckelord :public diplomacy; diplomacy; sweden; nation branding; brand sweden; critical discourse analysis; social constructivism; new public diplomacy; sverigebilden; diplomati; offentlig diplomati; sverige; strategisk kommunikation; internationella relationer; offentlig förvaltning;

    Sammanfattning : Public diplomacy is a form of diplomatic activity aimed at communicating directly with foreign publics. In light of the technological developments of recent decades, digital tools and platforms have transformed the field of public diplomacy and became a significant force in shaping the diplomatic field. LÄS MER

  2. 2. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Gunvaldsson; Alexandra Jaccopucci; [2012]
    Nyckelord :Branding; integrated communication; Nation branding; place branding; image; brand; tourism; Branding; integrerad kommunikation; Nation branding; NSU; place branding; Sverige¬bilden; varumärke; varumärkesbyggande; VisitSweden; turism- och besöksnäringen;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varu­märke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER