Sökning: "Internet Privacy Concerns IPC"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Internet Privacy Concerns IPC.

  1. 1. Att överväga integriteten på sociala medier : En kvalitativ studie om hur den äldre generationen upplever att dataövervakning påverkar deras integritet på Facebook och hur den förhandlas

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erika Eliasson; Rebecca Löwy; [2021]
    Nyckelord :integrity; dataveillance; target advertising; media use; elder generation; exclusion; integritet; dataövervakning; riktad reklam; medieanvändning; äldre generationen; utanförskap;

    Sammanfattning : Studien “Att överväga integriteten på sociala medier” ämnar belysa och problematisera hur den äldre generationen förhandlar med sin integritet samt hur den påverkas av dataövervakning. Uppsatsen undersöker den äldre generationen i åldrarna 60–80 år om hur de uppfattar integritet och dataövervakning på Facebook. LÄS MER

  2. 2. Paradoxen kring individanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Wängberg; Sophie O'Donoghue; Rebecka Hassel; [2020]
    Nyckelord :Personalized marketing; privacy; data collection; personalization privacy paradox; Internet Privacy Concerns IPC ; dissonance; attitude; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The paradox of personalized marketing - A qualitative study about the dissonance in consumers attitude towards target advertising focusing on privacy Seminar date: 2021-01-14 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credit Points (ECTS) Authors: Rebecka Hassel, Sophie O’Donoghue and Filippa Wängberg Advisor: Nikos Macheridis Keywords: Personalized marketing, privacy, data collection, personalization privacy paradox, Internet Privacy Concerns (IPC), dissonance, attitude Purpose: The study aims to examine how the dissonance occurs in individuals’ attitude towards personalized marketing and data collection from a privacy perspective, in order to create a deeper understanding of how it leads to a personalization privacy paradox. Methodology: The study’s methodology is based on a qualitative research method with a hermeneutic strategy. LÄS MER

  3. 3. Big browser is watching you : How Information Privacy Concerns and Involvement affect Purchase Intentions in Online Personalized Advertising

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Karlsson; Sandra Karlsson; Amanda Malmberg; [2015]
    Nyckelord :Purchase intentions; Information privacy concerns IPC ; Online personalized advertising; Involvement;

    Sammanfattning : Authors: Malin Karlsson, Sandra Karlsson, Amanda Malmberg Tutor: Dr. Setayesh Sattari Examiner: Prof. Anders Pehrsson Background: Consumers increasingly purchase products online due to the widespread use of the Internet. LÄS MER