Sökning: "Internet Privacy Concerns IPC"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Internet Privacy Concerns IPC.
1. Att överväga integriteten på sociala medier : En kvalitativ studie om hur den äldre generationen upplever att dataövervakning påverkar deras integritet på Facebook och hur den förhandlas
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien “Att överväga integriteten på sociala medier” ämnar belysa och problematisera hur den äldre generationen förhandlar med sin integritet samt hur den påverkas av dataövervakning. Uppsatsen undersöker den äldre generationen i åldrarna 60–80 år om hur de uppfattar integritet och dataövervakning på Facebook. LÄS MER
2. Paradoxen kring individanpassad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: The paradox of personalized marketing - A qualitative study about the dissonance in consumers attitude towards target advertising focusing on privacy Seminar date: 2021-01-14 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credit Points (ECTS) Authors: Rebecka Hassel, Sophie O’Donoghue and Filippa Wängberg Advisor: Nikos Macheridis Keywords: Personalized marketing, privacy, data collection, personalization privacy paradox, Internet Privacy Concerns (IPC), dissonance, attitude Purpose: The study aims to examine how the dissonance occurs in individuals’ attitude towards personalized marketing and data collection from a privacy perspective, in order to create a deeper understanding of how it leads to a personalization privacy paradox. Methodology: The study’s methodology is based on a qualitative research method with a hermeneutic strategy. LÄS MER
3. Big browser is watching you : How Information Privacy Concerns and Involvement affect Purchase Intentions in Online Personalized Advertising
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Authors: Malin Karlsson, Sandra Karlsson, Amanda Malmberg Tutor: Dr. Setayesh Sattari Examiner: Prof. Anders Pehrsson Background: Consumers increasingly purchase products online due to the widespread use of the Internet. LÄS MER