Sökning: "Internet försäljningskanal"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Internet försäljningskanal.

  1. 1. Att handla livsmedel på nätet : Faktorer som påverkar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lena Isabelle Lindhe-Rahr; Lina Hilmersson; [2020]
    Nyckelord :Purchasing decision process; influencing factors; groceries; e-commerce; Köpbeslutsprocessen; påverkande faktorer; livsmedel; e-handel;

    Sammanfattning : En omfattande digitalisering har under den senaste tiden pågått i samhället där många företag väljer att till viss del eller helt flytta sin verksamhet till internet. För vissa branscher har det varit mer optimalt att skifta försäljningskanal, medan andra har stött på hinder. LÄS MER

  2. 2. Tillämpad flerkanalstrategi : En studie om hur designintensiva företag kombinerar sina försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amanda Brus; Agnes Tåhlin Lundin; [2016]
    Nyckelord :Multi-channel strategy; synergy; cannibalization; e-tailing; Flerkanalstrategi; synergi; kannibalisering; e-handel;

    Sammanfattning : This study aims to map out how small designintensive businesses combine multiple channels to achieve competitive advantage. The internet has provided retailers with a competing channel and while this can be a source of competitive advantage, it also provides the risk of cannibalization. LÄS MER

  3. 3. Internetbaserade företags frivilliga redovisning : en kvantitativ studie som förklarar vilka företagsegenskaper som påverkar frivillig information i årsredovisningen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Nils Thernfrid; Filip Wargéus; [2016]
    Nyckelord :frivillig redovisning; internetbaserade företag; företagsegenskaper; bolagsstrategi;

    Sammanfattning : De senaste åren har mängden frivilligt redovisad information i företags årsredovisningar ökat. Tidigare forskning som har fokuserat på traditionella företag har visat att olika företagsegenskaper kan påverka mängden frivilligt redovisad information. LÄS MER

  4. 4. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Österlund; Julia Lundström; [2016]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; e-handel; tjänster; e-tjänster;

    Sammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER

  5. 5. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sam Henriksson; [2015]
    Nyckelord :Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER