Sökning: "Internet sökmotorer"
Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden Internet sökmotorer.
6. En närstående rättighet för presspublikationer på den digitala inre marknaden - En studie av artikel 15 i direktiv (EU) 2019/790 om upphovsrätt och närstående rättigheter på den digitala inre marknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : In today's digitized society, publishers of legacy printed media face major financial hardships in the sale of newspapers and other magazines. Thus, most publishers today have made their publications available to readers online. LÄS MER
7. Sökmotoroptimering för en e-handelsplattform
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Dagens snabba digitaliseringstakt driver stora förändringar i konsumenters sätt att handla. Allt fler använder internet och sökmotorer vid handel och e-handelstjänster har blivit allt mer beroende av sökmotorer samt deras placering hos dessa. LÄS MER
8. Prototyp för att öka exponeringen av skönlitteratur på internet
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : På internet idag genereras information för att exponera böcker manuellt. Det är information som till exempel genre, författare, platser och sammanfattning. LÄS MER
9. Digitalisering av byggsektorn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Den digitala utvecklingen inom byggproduktionssektorn ligger efter jämfört med många andra branscher och har fått ryktet om att vara rent av konservativ. Att säga att utvecklingen står stilla stämmer inte då majoriteten av företagen arbetar aktivt för en mer digitaliserad sektor. LÄS MER
10. Att synas bland alla andra : En studie om SEO och arbetet för synlighet på sökmotorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to examine how search engine algorithms and the continuous growth of the internet affect the work with search engine optimization and website visibility. By using two complementary methods, one quantitative and one qualitative, consisting of an online survey and interviews, this study investigates SEO company employees’ experiences of working with search engine optimization and their thoughts regarding search algorithms and the internet. LÄS MER