Sökning: "Internmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Internmarknadsföring.

  1. 1. Intern marknadsföring på distans : En kvalitativ studie om intern marknadsförings betydelse för medarbetares attityder och beteenden på distans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Simon Arvidsson; Gustaf Mattsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av covid-19 och de restriktioner som infördes i samhället fick distansarbete ettuppsving. Människor som aldrig tidigare hade arbetat hemifrån blev tvungna att arbetahemifrån vare sig de ville eller inte. Det var en stor omställning för många medarbetareoch för många var första gången de arbetade hemifrån. LÄS MER

  2. 2. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Camilla Möller; Sandra Bergius; [2015]
    Nyckelord :Internmarknadsföring; H M; Employee Branding; Varumärkesidentitet; Design Thinking;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER

  3. 3. Något nästan förbjudet, en orakad nisch och en fika hos mormor : En studie om småföretagares konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Denise Blomberg; Johanna Johansson; [2014]
    Nyckelord :småföretag; konkurrenskraft; varumärke; relationer; nätverk; personal; internet; platsmarknadsföring; servicelandskap; social media; internmarknadsföring; servicekultur;

    Sammanfattning : Bakgrund  Små företag är en stor del av det svenska näringslivet, och trots att de stora svenska företagen utgör enbart 0,1 procent står de för 40 procent av omsättningen och de anställda i det svenska näringslivet. Det här innebär stor konkurrenskraft gentemot de små och medelstora företagen. LÄS MER

  4. 4. Vägen till Framgång : En studie om viktiga varumärkesstrategier för svenska medelstora företags långsiktiga överlevnad i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Damla Giray; Bahar Harati; [2011]
    Nyckelord :Medelstora företag; varumärkesstrategier; intern marknadsföring; involvering; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klädbranschen har växt oerhört mycket genom tiden där bland annat de förändrande modetrenderna har skapat möjligheter för nya aktörer att ta sig in i marknaden. Med svenska globala aktörer som tagit sig in på den svenska klädbranschen tvingas de övriga företagen att utmärka sig för att överleva bland konkurrenterna. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation, organisation och varumärke : En studie av tre bilföretag verksamma på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Fredrik Barkman; Peter Lissjanis; [2010]
    Nyckelord :intern kommunikation; mazda; organisation; positionering; relation; saab automobile; toyota; externa leverantörer; internmarknadsföring; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Denna studie tar sitt ursprung i de senaste årens ekonomiska oroligheter där framförallt bilbranschen upplevt stora förändringar. Till följd av den faktiska globalisering som sker och en ökad konkurrens, inte minst på den svenska marknaden som denna studie avser, har förutsättningarna förändrats radikalt och nya sätt att kommunicera med kunderna har tillkommit. LÄS MER