Sökning: "Internt event"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Internt event.

  1. 1. Krishantering inom evenemangsbranschen : En kvalitativ studie om evenemangsarrangörers krisarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erica Gustavsson; Emma Jönsson; Amanda Haupt; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; risk management; crisis entrepreneurship; event organizers; COVID-19; external crisis; communication; Krishantering; riskhantering; krisföretagande; evenemangsarrangörer; covid-19; extern kris; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur evenemangsarrangörer arbetar med krishantering och krisförberedelser. Studien grundar sig i teorier inom risk- och krishantering. Studien har använt i huvudsak två teoretiska modeller “Issue and crisis management relational model” och “strategiska krishanteringsmodellen”. LÄS MER

  2. 2. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Jonsson; Mathilda Flyrin Engman; [2023]
    Nyckelord :Internkommunikation; Varumärkesidentitet; Varumärkesbyte; Uppköp; Kärnvärden; Meningsskapande; Intervju; Anställda;

    Sammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER

  3. 3. Förenklad livscykelanalys av en kabelsko

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Marcus Mirow; [2023]
    Nyckelord :livscykelanalys; kabelsko;

    Sammanfattning : Elpress AB i Kramfors tillverkar bland annat förbindningsmaterial i form av kabelskor, och vill internt öka kunskapen om deras produkters klimatpåverkan, och var det finns potential att minska klimatpåverkan. Med hjälp av denna begränsade livscykelanalys vill de därmed få en överblick över klimatpåverkan för att i slutändan kunna nå en så bra klimatprestanda som möjligt och ha underlag för att kunna göra miljövarudeklarationer för deras produkter. LÄS MER

  4. 4. Kris, kaos och kommunikation : En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alva Trygg; Frida Svensson; [2023]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intern kriskommunikation; Extern kriskommunikation; Teoretisk krishantering; Praktisk krishantering; Svenska livsmedelsföretag; Inflation.;

    Sammanfattning : Titel: Kris, Kaos och Kommunikation - En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer Författare: Frida Svensson och Alva Trygg Handledare: Réka Andersson Bakgrund: Krissituationer går att kategoriseras in som så kallade vanliga eller ovanliga förändringsprocesser. Ovanliga förändringar uppstår från faktorer som inte går att förutspå, som den rådande ekonomiska kris som är aktiv i samhället idag. LÄS MER

  5. 5. Mångfald och inkludering, en feel good fråga eller hållbart jämlikhetsarbete? : Utmaningar och motstånd för mångfaldserbetare

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap

    Författare :Freja Buzzi; [2022]
    Nyckelord :Mångfald; inkludering; mångfaldsarbetare; kritiska vithetsstudier; färgblindhet; antirasism; jämställdhet; jämlikhet; svensk exceptionalism;

    Sammanfattning : Studien har undersökt utmaningar och motstånd som mångfaldsarbetare möter i sitt arbete och hur det synliggör maktrelationer inom rummen de försöker förändra. Empirin har samlats in genom intervjuer med sju mångfaldsarbetare som arbetar i den svenska kontexten både internt inom organisationer och med konsultuppdrag, för att fånga upp deras upplevelser av utmaningar och motstånd. LÄS MER