Sökning: "Internt varumärkesarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Internt varumärkesarbete.

  1. 1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Baudou; Knapp Maria Pettersson; [2015]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutveckling; intern konkurrens; intern kommunikation; organisationskultur; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesarbete inom tjänstesektorn : en fallstudie av Handelsbanken i Luthagen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Noor Al Amin; Amanda Armstrand; Rasmus Svedberg; [2015]
    Nyckelord :internt varumärkesarbete; internal branding; organisationskultur; vision; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Idag upplever många företag att de befinner sig i en konkurrensutsatt miljö vilket har lett till att det blivit allt viktigare att skapa sig konkurrensfördelar på marknaden. En konkurrensfördel kan vara att ha ett starkt varumärke och detta kan fås genom att arbeta med att förstärka det interna varumärket. LÄS MER

  4. 4. Internt varumärkesarbete i tjänsteföretag : En studie om det interna varumärkesarbetet i fastighetsmäklarföretag utifrån ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emmy Blinke; Anna Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Corporate brands; Internal branding; Internal communications; Corporate identity; Services firms; Varumärken; Internt varumärkesarbete; Intern kommunikation; Corporate identity; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur ledningen i tjänsteföretag praktiskt arbetar med att internt kommunicera företagets kärnvärden, vision och företagskultur med hela organisationen. Metod: Empirisk data har samlats in genom intervjuer och studien omfattas därför av kvalitativ ansats. LÄS MER

  5. 5. Hur de anställda som varumärkesbärare kan lyfta en hel organisation – En studie om Nespresso i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Max Määttä; Linn Hansson; [2013]
    Nyckelord :Internal branding; Employee branding; Living the brand; Identification; Internt varumärkesarbete; Medarbetarvarumärket; Leva varumärket; Identifikation; Nespresso; Nestlé; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för företag att differentiera sig från konkurrenter på marknaden. Inom servicebranschen innebär det en fördel om företagets medarbetare känner att de har en positiv anknytning till varumärket. LÄS MER