Sökning: "Interorganisatoriska relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Interorganisatoriska relationer.

  1. 1. Arbetsmarknadspolitisk samverkan på lokal nivå : Hur uppfattar kommunala tjänstepersoner att förutsättningarna för den operativa samverkan i individärenden påverkats av Arbetsförmedlingens pågående reformering?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Hannes Tomasson; [2022]
    Nyckelord :Labor market policy; municipal perspective; interorganizational cooperation; interorganizational relations; Swedish Public Employment Service; reformation; operational cooperation in individual cases.; arbetsmarknadspolitik; kommunalt perspektiv; interorganisatorisk samverkan; interorganisatoriska relationer; Arbetsförmedlingen; reformering; operativ samverkan i individärenden;

    Sammanfattning : The Swedish Public Employment Service's reform based on the so-called January agreement from 2019 has since its initiation been an ongoing issue in the Swedish public debate. As a result of the reform, several municipalities have expressed experiences that the operational cooperation in individual cases has deteriorated. LÄS MER

  2. 2. Att bemöta krisen : En kvalitativ studie av entreprenörers interpersonella relationers roll vid uppstart av företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Pettersson; Robin Merwanson; [2022]
    Nyckelord :interpersonella relationer; personliga kontaktnät; interorganisatoriska relationer; kris; entreprenörskap; pandemi; Covid-19; corona;

    Sammanfattning : Hur kunde företaget ABC Labs, ett av de största diagnostiska analyslabben för Covid-19 i Sverige, gå från idé till verksamhet på mindre än tre månader? Denna studie undersöker vilken roll entreprenörernas personliga kontakter spelade under företagets extremt snabba uppstart under början av coronakrisen i Sverige. Studien utgår från bland annat Granovetters (1973) teorier om interpersonella relationer. LÄS MER

  3. 3. The potential of coordination mechanisms to enhance the claim management process

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Martina Bociluk; Elvira Östin; [2022]
    Nyckelord :Claims Management; Order Fulfillment Process; Business to Business; Information Flow; Thirty Party Logistics;

    Sammanfattning : Det är vanligt förekommande att företag outsourcar logistiska aktiviteter genom samarbete med TPL-företag. Studien är baserad på företaget OBH Nordica som outsourcar lager- och transportlösningar till företaget Aditro Logistics. LÄS MER

  4. 4. Sustainable logistics service providers : A qualitative case study of future technology and IT solutions attributes for 3PL clients

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Skärbo Jonsson; [2022]
    Nyckelord :logistics; third-party logistics; inter-organizational relationship; key performance indicators; sustainable balanced scorecard; technical warehouse solution; sustainability; attribute; logistik; tredjepartslogistik; interorganisatoriska relationer; resultatindikationer; hållbart balanserat styrkort; teknisk lagerlösning; hållbarhet; attribut;

    Sammanfattning : The growing demand for commerce has disrupted the market's supply chains. To manage the customer demands, contracting a third-party logistics (3PL) can help make the chain more resource efficient. Actions such as implementing sustainable technology and IT infrastructure are important to invest in. LÄS MER

  5. 5. Effekter av prissökningar - En studie av påverkan på byggprojekt i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Max Gref; Miran Lurr; [2022]
    Nyckelord :Entreprenadjuridik; samverkan; kostnadsökningar; leveransstörningar; index; interorganisatoriska projektorganisationer; marknadskoncentrationer; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The volatile market situation in recent years has led to a conflict between client and contractor with regard to unusual price increases and delivery disruptions. There is rarely a common understanding in the project organization on how to deal with these, which can affect the relationship between the client and the contractor. LÄS MER