Sökning: "Interpersonal relationships"

Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden Interpersonal relationships.

  1. 1. Students' Perception of Class Interrelationships and its Relation to Students' Sex, School Satisfaction, School Absenteeism and School Achievement

    Master-uppsats,

    Författare :Sörensen Frantzich; [2019-03-11]
    Nyckelord :interpersonal relations; peer relations; student; relations; student interaction; student-student relationships; high school; upper secondary school; classroom environment; classroom climate; classroom management; classroom dynamics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the present study is to explore how upper secondary schoolstudents’ perceive group dynamic aspects of the interrelationships in theirclass and how these perceptions are related to Sex, SchoolSatisfaction, Absenteeism and Achievement.Theory: Group Dynamic TheoryMethod: Quantitative (means, standard deviations, factor analysis, bivariatecorrelations and multiple linear regressions)Results: Students' perception of the group dynamic aspects of their classinterrelationships showed no significant sex differences. LÄS MER

  2. 2. Students' Perception of Class Interrelationships and its Relation to Students' Sex, School Satisfaction, School Absenteeism and School Achievement

    Master-uppsats,

    Författare :Emma Frantzich Sörensen; [2019-01-30]
    Nyckelord :interpersonal relations; peer relations; student; relations; student interaction; student-student relationships; high school; upper secondary school; classroom environment; classroom climate; classroom management; classroom dynamics;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to explore how upper secondary schoolstudents’ perceive group dynamic aspects of the interrelationships in theirclass and how these perceptions are related to Sex, SchoolSatisfaction, Absenteeism and Achievement.Theory: Group Dynamic TheoryMethod: Quantitative (means, standard deviations, factor analysis, bivariatecorrelations and multiple linear regressions)Results: Students' perception of the group dynamic aspects of their classinterrelationships showed no significant sex differences. LÄS MER

  3. 3. Skolsköterskans arbete med sex- och samlevnadsundervisning

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Marie Bergquist; Sanna Larsson; [2019]
    Nyckelord :Nurse; Sex- and relationships education; Sexual health; Students; Student health; Elevhälsa; Elever; Sex- och samlevnadsundervisning; Sexuell hälsa; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning visar att innehåll och metoder skiftar i sex- och samlevnadsundervisning på olika skolor. Elever anser att sex- och samlevnadsundervisningen behöver förbättras. Skolsköterskan arbetar hälsofrämjande med elevers sexuella hälsa. Forskning påvisar att elevhälsans kompetens inte tillvaratas i sexualundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Det outtalade. Uppmärksammas och bemöts tyst maktspel i skolan och på fritids? : En fältstudie av kroppsspråk på lågstadiet: Hög- och lågstatusspel och Härskartekniker samt deras Motstrategier och alternativ som Bekräftartekniker och Lågaffektivt bemötande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Margot Lande; [2019]
    Nyckelord :Non Verbal Communication; Elementary school; After-school programme; Master Suppression Techniques; Counter-strategies; High and Low status swing; Low Arousal Approach; positioning; interaction; pedagogics; power relations.; Bekräftartekniker; fritidshem; härskartekniker; hög- och lågstatusspel; ickeverbal kommunikation; kroppsspråk; kränkning; lågaffektivt bemötande; pedagogik; makt; motstrategier; relationsskapande.;

    Sammanfattning : Det outtalade – What is not uttered. The purpose of this study is to observe and analyze interaction between young children and between them and their educators focusing on power relations shown by non verbal communication. LÄS MER

  5. 5. Interpersonella perspektiv i lärares elevtextkommentarer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sofia Össmar; [2019]
    Nyckelord :interpersonal relationships; functional grammar; feedback; teacher’s comments; students’ texts;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate what interpersonal relationships are constructedwhen a teacher comments on students’ texts. The investigation is based on 201 comments from one teacher and are analysed with a qualitative and a quantitative method. LÄS MER