Sökning: "Intersectional Gender Pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Intersectional Gender Pedagogy.

  1. 1. Sex Education 101 : Constructing Gender, Sexuality, and the Body in the Revised Swedish High School Curriculum. An Intersectional Critique

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Effrosyni (Froso) Terzoglou; [2021]
    Nyckelord :gender; sexuality; body image; intersectionality; sex education; feminist and norm-critical pedagogy; pedagogi; sex; Skolverket; utbildning; gymnasiet;

    Sammanfattning : In February 2021 the Swedish government announced the revision of curricula in every educational level, to correspond to the Sexuality, Consent and Relationships knowledge field. The purpose of this research is to explore the ways the Swedish high school curriculum, with the support of Skolverket’s webpage, has integrated notions of a) gender and sexuality, b) body in connection to sexuality and c) ethnicity, concerning students. LÄS MER

  2. 2. (The Missing) Mirrors and Windowsin the English Classroom : Representation and Diversity in Novels Used in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Åsa Lindskog; [2021]
    Nyckelord :English Teaching; Novels; Literature teaching; Upper Secondary School; Teachers; Representation; Diversity; Intersectional Gender Pedagogy; Rudine Sims Bishop; Nina Lykke.;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate representation and diversity in novels used in the English teaching inupper secondary school, and whether teachers take representation into account when choosing whatnovels to work with. A web survey was used to ask 71 teachers of English open questions regardingwhat novels they use in their teaching and why. LÄS MER

  3. 3. Identitet, makt och drama : en undersökning av DRACON-programmet i Sverige ur ett normkritiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Bild- och dramapedagogik

    Författare :Matilda Hawerman; [2017]
    Nyckelord :identity; power; privilege; Drama in Education; DRACON International; queer pedagogy; critical pedagogy; queer theory; feminist theory; postcolonial theory; intersectionality; text analysis; DRACON Sweden; identitet; makt; dramapedagogik; DRACON International; normkritisk pedagogik; kritisk pedagogik; queerteori; feministisk teori; postkolonialism; intersektionalitet; textanalys; DRACON i skolan;

    Sammanfattning : Den här studien vill bidra med kunskap kring normkritisk pedagogik inom dramapedagogiken i Sverige. Det genom att belysa det svenska DRACON-projektet ur ett normkritiskt perspektiv. Det svenska DRACON-projektet är en del av det internationella DRACON-projektet vars övergripande syfte var att bygga  en bro mellan drama och konflikthantering. LÄS MER

  4. 4. Genusperspektiv i en interkulturell förskola : En kvalitativ studie av pedagogers förhållningssätt till genusperspektiv ur ett socialkonstruktivistiskt och intersektionellt perspektiv

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Gilda Afshin; [2017]
    Nyckelord :Preschool; sex; gender; ethnicity; equality;

    Sammanfattning : This work is a qualitative study that aims to create a deeper knowledge regarding teacher's perceptions on gender and gender equality in an intercultural preschool. This study also clarifies whether preschool can counteract the stereotypicaltraditional gender norms andif so, how it iscapable todo that. LÄS MER

  5. 5. Den genuspedagogiska utmaningen: en kvalitativ studie om genuspedagogik i förskolemiljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Sofia Rohdin; [2015]
    Nyckelord :power; preschool; post-structural feminism; gender pedagogy; intersectionality; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines how the term genus pedagogy is adopted in practice. As material for analysis the researcher has taken part in observations in one pre-school. LÄS MER