Sökning: "Intervjuguide hållbarhet"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Intervjuguide hållbarhet.

  1. 1. Stockholm city mission’s pilot project to build socially sustainable housing : A study from a social and economic sustainability perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Anton Falck; Olof Uggla; [2023]
    Nyckelord :Social housing; affordable housing; homelessness; social sustainability; economic sustainability; Social bostadssektor; åtkomliga bostäder; hemlöshet; social hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this case study is to describe and analyze the City Mission's project to construct and manage socially sustainable housing in Farsta Strand. This is done by analyzing the project and its intended model from a social and economic sustainability perspective. LÄS MER

  2. 2. Köpprocess och valkriterier vid inköp av företagsresor : Betydelsen av hållbarhet vid val av leverantör

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Svensson; Vilma Skog; [2022]
    Nyckelord :Affärsresa; konferens; organisatoriskt industriellt köpbeteende; köpsituation; köpbeslutsgruppen; kriterier vid val av leverantörer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte var att kartlägga köpprocessen och undersöka vilken betydelse hållbarhet samt andra valkriterier har för företagskunder vid köp av företagsresor. Företagsresa syftar till en konferens eller incentiveresa som inkluderar boende, mat och transport. LÄS MER

  3. 3. Så bekämpas det ohållbara konsumtions- och produktionsmönstret : En kvalitativ studie om hur träförädlingsindustrin arbetar med FN:s globala mål nummer 12

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Filippa Gustavsson; Mathilda Nyroos; [2022]
    Nyckelord :sustainable development goals; sustainable consumption and production; sustainability; FN:s globala mål; hållbar konsumtion och produktion; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med denna studie är att genom en jämförelse mellan olika företag inom träförädlingsindustrin skapa en förståelse för hur arbetet med hållbar konsumtion och produktion går till. Metod:Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en induktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Bjurling; Emilia Swanson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behavior; communication; sustainable knowledge; sustainability; social marketing; behavior change; outdoor companies; Konsumtionsbeteende; marknadskommunikation; kunskap kring hållbarhet; social marketing; produktvärde; friluftsföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER

  5. 5. Data-Driven Decision-Making for Sustainable Manufacturing Operations : An empirical study of supply chain operations within the Swedish manufacturing industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Viktor Nilsson; Arvid Westbroek; [2021]
    Nyckelord :Data-Driven Decision-Making; Industry 4.0; Digital Supply Chain; Sustainable Manufacturing; Datadriven beslutsfattning; Industri 4.0; digital försörjningskedja; hållbar tillverkning;

    Sammanfattning : A paradigm shift is taking place in the manufacturing industry, where companies strive for adopting digital tools to be able to compete against their competitors. The endeavor of becoming digitized is taking place simultaneously as the global awareness of sustainability increases. LÄS MER