Sökning: "Introduction program"

Visar resultat 1 - 5 av 376 uppsatser innehållade orden Introduction program.

  1. 1. Adherence in patients with heart failure. Relationships to symptom burden and hospitalization frequency : A cross-sectional survey study

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Helen Moe; [2024]
    Nyckelord :Adherence; Cross sectional study; Heart failure; Hospitalization-frequency; Non-adherence; Symptom burden;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study was to investigate the degree of adherence and non-adherence to treatment regimen in the population with heart failure, as well as to explore relationships to symptom burden and hospitalization-frequency. Introduction: Heart failure – a chronic disease with a somber prognosis and high mortality, incidence and prevalence increasing world-wide. LÄS MER

  2. 2. Idrottsundervisning på språkintroduktionsprogrammet : En kvalitativ studie om idrottslärares upplevelser av att undervisa nyanlända elever

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Mattsson; Astrid Herminge; [2024]
    Nyckelord :language introduction; physical education; physical education teacher; heterogeneity; newly arrived; context; approach; co-existence; co-operation; språkintroduktion; idrottsundervisning; idrottslärare; heterogenitet; nyanlända; sammanhang; förhållningssätt; sam-varo; sam-verkan;

    Sammanfattning : The present study deals with teachers' experiences and perceptions of physical education for newly arrived students at the language introduction programme. The study's questions deal with what the teachers see as central to the teaching of physical education and health at language introduction, as well as what challenges and opportunities they highlight in relation to the teaching. LÄS MER

  3. 3. Den artificiella intelligensens begynnelse i skolväsendet – ChatGPT och validitetsproblemet med summativ skrivbedömning i gymnasieskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :David Nyqvist; [2023-12-13]
    Nyckelord :ChatGPT; AUA; gymnasieskolan; svenska; fusk; bedömning; summativ bedömning; skrivbedömning; AI; validity; upper secondary school; Swedish; cheating; assessment; summative assesment; writing assessment;

    Sammanfattning : The present essay examines the apparent problem in the validity of writing assessment in the Swedish upper secondary school. The problem lies in the introduction of ChatGPT, which the students can use to write abstract texts of high quality. The main analyzing tool to examine this problem is Bachman’s (2005) assessment use argument (AUA). LÄS MER

  4. 4. Evaluation of a web-based education program in palliative care

    Master-uppsats,

    Författare :Linnéa Carling; [2023-10-04]
    Nyckelord :Palliative care; continuing education; web-based education; evaluation; Palliativ vård; kompetensutveckling; webbaserad utbildning; utvärdering;

    Sammanfattning : Introduction: To enable continuing education in palliative care among health professionals, a web-based education program was launched in a Swedish county. Such an extensive investment needs to be evaluated. LÄS MER

  5. 5. Hiv-positiva personers upplevelser av bemötandet i sjukvården – En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Matilda Celind; Elin Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Hiv; upplevelser; vårdvetenskap; stigma; bemötande.; HIV; experiences; nursing science; stigma; encounter;

    Sammanfattning : Introduktion: Hiv har beskrivits som den värsta pandemin i modern tid. Sjukdomen är obotlig men genom kontinuerlig läkemedelsbehandling kan en hiv-positiv person leva ett fullgott liv. Forskning bekräftar att det förekommer diskriminering, stigma och kränkningar av mänskliga rättigheter inom sjukvården. LÄS MER