Sökning: "Investors"
Visar resultat 1 - 5 av 2979 uppsatser innehållade ordet Investors.
1. Venturing Through Economic Disruptions An In-Depth Analysis of Early-Stage Venture Capital in Sweden and Strategic Guidelines for Startup Success in Economic Challenging Times
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis thoroughly investigates the impact of economic disruptions from 2019 to 2023 on early-stage venture capital in Sweden. It focuses on shifts in investment decisions during financial disruptions, aiming to clarify how economic fluctuations influences investors' decision-making. LÄS MER
2. Framtidens investeringar Presterar fondrobotar bättre än konventionella fonder och marknadsindex?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The introduction of the study begins by describing robo-advisors and their progression in the market, where several investors are starting to utilize robo-advisors. The rapid development of robo-advisors challenges traditional investment alternatives, thereby adding an additional dimension of choices for investors. LÄS MER
3. Do the buy it?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : An increasingly popular tool for firms seeking growth, is to merge with or acquire other firms. So popular that an entire industry of advisers has evolved to provide guidance in the mergers and acquisitions (M&A) process. The most prominent are investment banks (IB). LÄS MER
4. Skeptical but Supportive? An Experimental Study on ESG and Investment Decisions of Business School Students in Sweden and China
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : As more and more investors utilize Environmental, Social, and Governance (ESG) to support their investment decisions, there is a growing body of research on ESG investing. However, most of the current research has focused primarily on sustainable finance, i.e., the Environment component of ESG, while neglecting the other two components. LÄS MER
5. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER