Sökning: "Isabell Hansen"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Isabell Hansen.

  1. 1. Konkurrensklausuler i aktieöverlåtelseavtal och anställningsavtal i samband med företagsöverlåtelser : Hur bör en konkurrensklausul utformas för att anses vara skälig av domstol och därmed bedömas som giltig, och är det någon skillnad om aktieägaren tidigare varit anställd, eller kommer att bli anställd efter försäljningen?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :William Hansen; Isabell Härdelin; [2023]
    Nyckelord :Konkurrensklausuler:Avtalsrätt:Affärsjuridik:Akiteöverlåtelseavtal:Företagsöverlåterlser;

    Sammanfattning : I uppsatsen behandlas konkurrensklausuler i aktieägaravtal och anställningsavtal i sambandmed företagsöverlåtelser. Vid en företagsöverlåtelse upprättar parterna, säljaren och köparen,vanligtvis ett aktieöverlåtelseavtal som oftast innehåller en konkurrensklausul. LÄS MER

  2. 2. Icke-farmakologiska interventioner vid beteendemässiga och psykiska symtom vid demens: En systematisk översikt.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Omvårdnad

    Författare :Isabell Hansen; Elina Palmhed; [2018]
    Nyckelord :Behavioral and psychological symptoms of dementia; BPSD; non-pharmacological interventions; nursing; person-centered approach; systematic review; content analysis.; Beteendemässiga och psykiska symtom vid demens; BPSD; icke-farmakologiska interventioner; omvårdnad; personcentrerat förhållningssätt; systematisk översikt; innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Livslängden ökar och befolkningen blir äldre och därigenom blir demenssjukdomar allt vanligare. Psykologiska och motoriska besvär som orsakas av demenssjukdomar har samlingsnamnet, Beteendemässiga och Psykiska Symtom vid Demens (BPSD). LÄS MER

  3. 3. Community Management - The Role Community Managers Play in the Video Game Industry in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Boström; Isabell Hansen; [2015]
    Nyckelord :Community; Community Manager; Community Management; Customer Knowledge; Knowledge Transfer; Video Game Industry;

    Sammanfattning : The video game industry has developed into a multibillion dollar industry. As the rise of social media and other online networks has enabled consumers to more easily express their opinions and critique about the products, these platforms become important when it comes to obtaining customer knowledge. LÄS MER

  4. 4. Celebrity Endorsement : A gender perspective of consumer behavior in the fashion industry

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Isabell Hansen; Renée Erlandsson; Henrik Mokhtari; [2013]
    Nyckelord :Endorser; Celebrity Endorser; Celebrity Endorsement; Brand Image; Consumer Behavior; Fashion Industry;

    Sammanfattning : Background – Celebrity endorsement has been researched to a great extent, however the main focus of the previous research has been about the effectiveness and the neg-ative/positive information about the celebrity and the brand. Additionally, previous studies on gender differences have been conducted; however it has not been done in consideration with celebrity endorsement in the fashion industry. LÄS MER

  5. 5. Australien i medieskugga? : En studie av tre svenska mediers och engelska The Times bevakning av Australien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Amanda Hansen; Isabell Gradin; [2010]
    Nyckelord :Australien. Dagens Nyheter; medieskugga; The Times; utrikesbevakning; utrikeskorrespondent;

    Sammanfattning : Vår hypotes om att Australien befinner sig i svensk medieskugga kom till under hösten då vi på C-kursen i journalistik gjorde en ministudie av länders förekomst i olika tidningar, och Australien/Oceanien hamnade på sista plats i den undersökningen. Med denna uppsats har vår avsikt varit att göra en mer omfattande undersökning för att ta reda på vad som kännetecknar bevakningen av Australien i viktiga svenska medier. LÄS MER