Sökning: "Isabella Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Isabella Brand.

  1. 1. ESG Scores as Social Ethicality Motivators

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Ebert; Isabella Larsson; [2023]
    Nyckelord :ESG Responsiveness; Russia-Ukraine War; Divestment Strategy; Brand Management; MNCs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Relating to the ongoing discussion surrounding criticism and support for ESG scores, the purpose of this paper anchors itself in providing comprehensive, empirical evidence regarding the responsiveness of ESG scores to firm actions. The different strategic choices of multinational firms, resulting from political and stakeholder pressure, were to either fully withdraw, suspend or continue operations in Russia in light of the Russia-Ukraine war. LÄS MER

  2. 2. mRNA-based pharmaceuticals : A literature study based on current knowledge of mRNA

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kemi - Ångström

    Författare :Alicia Andersson; Isabella Åkerfeldt; Amanda Borgenstam; Ellinor Olsson; Adam Nyström; [2022]
    Nyckelord :mRNA-pharmaceuticals; mRNA therapies; mRNA vaccines; mRNA components; mRNA design; and mRNA applications.;

    Sammanfattning : This literature study provides a comprehensive overview of the current knowledge of mRNA-based pharmaceuticals, technologies and applications.  mRNA-based pharmaceuticals have newly been bought into focus as a potential brand-new drug class and many believe that it has the potential to transform areas of medicine. LÄS MER

  3. 3. Influencers den nya tidens marknadsförare : En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabella Gehrke; Erik Nordenadler; Emily Almqvist Daniel; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Generation Z; EWOM; Köpprocess; Varumärke.;

    Sammanfattning : Titel: Influencers den nya tidens marknadsförare – En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken. Författare: Emily Almqvist Daniel, Erik Nordenadler & Isabella GehrkeHandledare: Afshin AfsharipourExaminator: Christine Tidåsen Ämne: Kandidatuppsats, 15hp. LÄS MER

  4. 4. Drop som affärsstrategi i textil detaljhandel : Knapphet, sociala medie som marknadsföringsplattform och unikhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Kipriyanova; Maxime Holm; Isabella Andersson; [2021]
    Nyckelord :Drop; Business Strategy; Uniqueness theory; Scarcity; Social Media; Brand Community.; Drop; Affärsstrategi; Teorin om unikhet; Knapphet; Sociala medier; Varumärkes community.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Konsumenter värderar individualism vilket leder till hög efterfrågan av unika produkter. Massproducerade produkter anses inte längre vara lika värdefulla vilket har utvecklat drop till en vanligt förekommande affärsstrategi. LÄS MER

  5. 5. Generation Z has opened the can

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Carlzon; Isabella Rammasi; [2021]
    Nyckelord :Snus; White tobacco-free snus; Generation Z; Branding strategies; Digital marketing; Symbolic Consumption; Influencer-marketing; Lyft; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study has examined the relationship between the increase in consumption of white snus among Generation Z in Sweden and the branding strategies used by the nicotine brand LYFT. The purpose of this research has been to gain an understanding of how a brand can market a regulated product to a young consumer segment by conducting strategic communication prefered by these young individuals. LÄS MER