Sökning: "Isabella Hjorth"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Isabella Hjorth.

  1. 1. Läsförståelse - en text- och innehållsanalys av materialet En läsande klass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Hjorth; Isabella Hylin; [2015]
    Nyckelord :grundskola; En läsande klass; literacy; läsförståelse; lässtrategier; sociokulturellt perspektiv; the Four Resources Model;

    Sammanfattning : Syftet med vår text- och innehållsanalys är att närmre undersöka det kostnadsfria materialet En läsande klass (2014) ur ett literacyperspektiv. En läsande klass (2014) utger sig för att vara ett verktyg för yrkesverksamma lärare att arbeta med läsförståelse genom olika strategier, dock har materialet (ELK, 2014) mötts av en del kritik från framstående forskare inom området för läsförståelse (Damber & Nilsson, 2014; i Larsson, 2014). LÄS MER

  2. 2. Läsförståelse - en text- och innehållsanalys av materialet En läsande klass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Hjorth; Isabella Hylin; [2015]
    Nyckelord :grundskola; En läsande klass; literacy; läsförståelse; lässtrategier; sociokulturellt perspektiv; the Four Resources Model;

    Sammanfattning : Syftet med vår text- och innehållsanalys är att närmre undersöka det kostnadsfria materialet En läsande klass (2014) ur ett literacyperspektiv. En läsande klass (2014) utger sig för att vara ett verktyg för yrkesverksamma lärare att arbeta med läsförståelse genom olika strategier, dock har materialet (ELK, 2014) mötts av en del kritik från framstående forskare inom området för läsförståelse (Damber & Nilsson, 2014; i Larsson, 2014). LÄS MER

  3. 3. Barngruppers storlek spelar roll - förskollärares tankar om barn i behov av särskilt stöd

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Isabella Hjorth Liedman; Pernilla Nordstedt; [2014]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; Diagnos; Inkludering; Specialpedagogik; Proximal utvecklingszon; Stora barngrupper;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare uttrycker sina funderingar och tankar kring hur barngruppers sammansättning i förskolan påverkar barn i behov av särskilt stöd. Studien bygger på kvalitativ metod och består av fyra intervjuer med verksamma förskollärare. LÄS MER