Sökning: "Isabelle Nordström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Isabelle Nordström.
1. SELF-REPORTED SUBJECTIVE HEALTH IN RELATION TO EPISODIC MEMORY PERFORMANCE IN AGING
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Episodic memory (EM) displays the most prominent age-related decline. However, this decline could possibly be minimized by engaging in a physically active and cognitively stimulating lifestyle. LÄS MER
2. Småkakor, äggröra, uppror och tålamod. En kvalitativ studie om hur världar framställs i populära bilderböcker
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Studiens syfte var att undersöka vilka världar som konstrueras i tre stycken populära bilderböcker för barn. Ämnet valdes med grund i reflektioner om böcker för barn. I förskolan finns en uppsjö av bilderböcker presenterade för barn. LÄS MER
3. Talande myndigheter och förbisedda flyktingar : En text- och innehållsanalys av TT:s objektivitet i rapporteringen om flyktingar och asylsökande
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med vår undersökning har varit att se vilken bild TT förmedlar av flyktingar och vem som får komma till tals. Vi vill undersöka hur nyhetsbyrån TT:s opartiskhet ser ut. Som fallstudie har vi valt att analysera hur TT skriver om flyktingar och asylsökande. I en kvantitativ undersökning har vi undersökt 159 artiklar. LÄS MER
4. Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet Seminariedatum: 4 juni 2010 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Författare: Isabelle Andersson, Rebecca Nordström och Madeleine Wikström Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Mälardalens högskola, utbildningsprogram med ekonomiinriktning, högskolor och universitet, studentens utbildningsval, marknadsföring, sociala medier Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera och beskriva en ny modell för marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet, samt en strategi för hur modellen praktiskt kan tillämpas av marknadsförare vid Mälardalens högskola. Metod: För att uppnå syftet samlades vetenskaplig information in, en för- respektive huvudundersökning genomfördes och all den insamlade informationen analyserades. LÄS MER