Sökning: "Isabelle Svensson"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Isabelle Svensson.

  1. 11. Att leva med malignt melanom : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Amanda Ehrencrona; Isabelle Svensson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. ”Alla får vara med” : En kvalitativ studie om förskollärares reflektioner kring begreppet ”alla får vara med”  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Isabelle Sandell; Ammie Svensson; [2017]
    Nyckelord :Kamratkultur; uteslutning; förskolans demokratiuppdrag;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur förskollärare från två olika förskolor ser på begreppet ”alla får vara med”. För att få inblick i hur och om de två olika verksamheterna använder begreppet och vad förskollärarna har för förhållningssätt till begreppet har tre stycken frågeställningar formulerats som berör vad förskollärare har för relation till begreppet “alla får vara med”, vad de har för föreställningar om barns agerande gällande begreppet “alla får vara med” samt hur de hanterar barns uteslutande av varandra i fri lek. LÄS MER

  3. 13. En kvalitativ studie av genusperspektivet vid Ungdomsmottagningens informationsträffar för årskurs 9

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för socialpedagogik och sociologi

    Författare :Frida Ericsson; Isabelle Svensson; [2014]
    Nyckelord :Genus; ungdomsmottagningar; bemötande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konstruktionen av könsroller och samhällets behov av att kategorisera in i "manligt" och "kvinnligt" får en rad konsekvenser. De flesta individer försöker passa in i den könstillhörighet som de tilldelats, ibland omedvetet. LÄS MER

  4. 14. Alternativ marknadsföring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Isabelle Bergander; Josefine Nordqvist Svensson; [2014]
    Nyckelord :Traditionell marknadsföring; Konsumentbeteende; Kreativitet; Traditional Marketing; Guerrilla Marketing; Alternative Marketing; Consumer Behaviour; Marketing Message; Credibility; Creativity; Marketing Communication; Gerillamarknadsföring; Alternativ marknadsföring; Marknadsföringsbudskap; Trovärdighet; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : konsumenterna för att kunna tränga igenom ett samhälle starkt präglat av mediebrus. Deträcker inte att öka frekvensen av reklam då konsumenter visar en allmän reklamtrötthet. Dentraditionella marknadsföringen har tappat sin effekt och nya marknadsföringsmetoder, såsomgerillamarknadsföring, har vuxit fram. LÄS MER

  5. 15. En human och rättvis värld : En studie om konsumenters syn på corporate social responsibility och den internetbaserade klädinsustrin

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Isabelle Blanc; Fanny Bergström; [2014]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; konsumtionsmönster; corporate abilities; hållbar utveckling; transparens;

    Sammanfattning : Abstract Title: ”A more humane and equal world” A consumers view on corporate social responsibility and the internet based apparel commerce. Author: Fanny Bergström & Isabelle Blanc Mentor: Emma Svensson Purpose: The purpose of this thesis was to examine the attitudes and experiences of consumers in relation to Internet based commerce and corporate social responsibility. LÄS MER