Sökning: "Islamophobia classroom"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Islamophobia classroom.
1. Islamofobiska uttryck i klassrummet - En kvalitativ studie av fyra olika skolor i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Islamophobia is today more prevalent in society and is actually within social sciences. It can be visualized in events such as the Swedish NATO-application and its complications with the burnings of the Quran. LÄS MER
2. Islamofobi i skola och klassrum
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate religious didactic research that could eventually be applied in a teacher’s various forms of teaching and education, so that islamophobia may be eradicated, which leads me to this essay’s question How can religious didactic research be applied in religious education to combat Islamophobia in schools and classrooms?. The research required for this essay has been found through various databases, such as Google Scholar, Swepub and ERIC via EBSCO. LÄS MER
3. Islamofobi i skolan : Islamophobia in School
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med detta arbetet är att undersöka vad olika böcker och forskningsartiklar tar upp om islamofobi. Ytterligare ett syfte med uppsatsen har varit att undersöka hur man kan arbeta och motverka förekomsten av islamofobi inom skolans ramar. LÄS MER
4. Islamofobi i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of this report is to investigate the various forms of support that are available to counteract islamophobia in elementary school and in high school. Through these methods the students developed an anti-racist thought which lead them to have a wider perspective about the outside world. LÄS MER
5. Om syrianska ungdomars och unga vuxnas upplevelser av den svenska religionskunskapsundervisningen : En fenomenografisk studie
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktikSammanfattning : This paper deals with how eight Syriac adolescents and young adults have experienced Swedish religious education (RE) in secondary and upper secondary school about Judaism, Christianity, and Islam. The study reveals that four of the eight respondents experienced tensions and conflicts between Syriac and Muslims students. LÄS MER