Sökning: "It s Learning"
Visar resultat 16 - 20 av 3747 uppsatser innehållade orden It s Learning.
16. Vatten i faktaböcker : Kemiundervisning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att göra en innehållsanalys av faktaböcker för barn sombeskriver vatten ur ett kemiskt perspektiv med fokus på vad faktaböckerna kanbidra med i förskolans kemiundervisning. Ett ämnesdidaktiskt tillvägagångssätthar använts där namngivning och sambandsintresse varit i fokus. LÄS MER
17. An In-Depth study on the Utilization of Large Language Models for Test Case Generation
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This study investigates the utilization of Large Language Models for Test Case Generation. The study uses the Large Language model and Embedding model provided by Llama, specifically Llama2 of size 7B, to generate test cases given a defined input. LÄS MER
18. "13 meter från marken" : Poetiska texter i en svensk niondeklass
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : This master’s thesis investigates poetic text writing through a teaching project conducted on a secondary school class in Sweden. Inspired by ekphrastic poetry, the teaching project consisted of poetry and literature reading. The students visited a sculpture related to the literature, upon which they wrote poetic texts about the sculpture. LÄS MER
19. A Comparative Analysis of Whisper and VoxRex on Swedish Speech Data
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : With the constant development of more advanced speech recognition models, the need to determine which models are better in specific areas and for specific purposes becomes increasingly crucial. Even more so for low-resource languages such as Swedish, dependent on the progress of models for the large international languages. LÄS MER
20. "Utomhusmiljön är lika viktig som inomhusmiljön" : Pedagogers perspektiv på biologiundervisning i förskolans utomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about educators' perceptions of biology teaching in the preschool's outdoor environment. The study focuses on educators’ perceptions of biology teaching, biology teaching in the outdoor environment and perceptions of how it can contribute to children's learning. LÄS MER