Sökning: "Iup c"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Iup c.

  1. 1. Skriftliga omdömen – En studie av skriftliga omdömen från tre skolor inom samma kommun

    C-uppsats,

    Författare :Annika Jansson; [2011]
    Nyckelord :Skriftliga omdömen; IUP; LPP; yrkesspråk;

    Sammanfattning : Under höstterminen 008 trädde ett förslag från regeringen i kraft som innebar att alla skolor i Sverige skallskriva skriftliga omdömen till alla elever i samtliga ämnen de undervisas i. De skriftliga omdömena fick, tillskillnad från tidigare bestämmelser, även vara betygsliknande och det var upp till varje enskild skola att utformadem. LÄS MER

  2. 2. ”Visst, det gamla var good enough, men detta är så mycket bättre!” - en studie av hur lärare ser på och arbetar med uppdraget med skriftliga omdömen.

    C-uppsats,

    Författare :Maria Åkerlind; [2011]
    Nyckelord :Bedömning; skriftliga omdömen; kunskapsutveckling; ;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syfte:Bedömning är en stor del av läraryrket och med den nya individuella utvecklingsplan som infördes i juli 008som även ska innehålla skriftliga kommentarer om elevens kunskapsutveckling har detta arbete utvecklats ochfått en större betydelse. Syftet med detta arbete är att undersöka hur lärare ser på begreppet bedömning och derassyn på uppdraget med skriftliga omdömen, samt synliggöra de metoder som lärare använder sig av i arbetet medatt skriva omdömen. LÄS MER

  3. 3. Skriftliga omdömens komplexitet - En intervjustudie utifrån sex perspektiv om skriftliga omdömens syfte och funktion

    C-uppsats,

    Författare :Sofia Frisk; Cecilia Andersson; [2011]
    Nyckelord :bedömning; betyg; IUP; skriftliga omdömen;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med studien är att belysa hur skriftliga omdömen bemöts av elever, vårdnadshavare, lärare, lärarstudenter,rektorer och politiker. Vi vill synliggöra skillnader och likheter mellan dessa informanters uppfattningar kringvad skriftliga omdömen har för syfte och funktion. LÄS MER

  4. 4. Arbetsintegrerat lärande inom omvårdnadsutbildning

    C-uppsats,

    Författare : [2010]
    Nyckelord :Arbetsintegrerat lärande; AIL; teori; praktik; för;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfteSyftet med studien är att undersöka om och i så fall hur lärare beskriver att deras lärarroll förändras om dearbetar med metoden arbetsintegrerat lärande och hur integrationen mellan teori och praktik påverkas jämförtmed traditionell undervisning.HuvudfrågaHur förändras lärarrollen när läraren undervisar eleven på arbetsplatsen istället för i skolan? Blir det lättare ellersvårare att integrera teori och praktik om undervisningen äger rum på arbetsplatsen istället för i skolan?Metod och materialStudien bygger på kvalitativa intervjuer med fyra lärare som beskriver sin lärarroll i arbetsintegrerat lärande. LÄS MER

  5. 5. IUP – ”succé eller fiasko”? – en studie om lärares syn på den individuella utvecklingsplanens betydelse för måluppfyllelse.

    C-uppsats,

    Författare :Therese Lind; Anna Börjesson; [2010]
    Nyckelord :IUP; Individuell utvecklingsplan; måluppfyllelse; ;

    Sammanfattning : SammanfattningProblembeskrivning: Alltför många elever slutar grundskolan utan godkända betyg i ett eller fleraämnen. För att göra det möjligt för fler elever att nå skolans mål gjordesden individuella utvecklingsplanen obligatorisk från 1 januari 006. LÄS MER