Sökning: "Ivana Colic"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Ivana Colic.

  1. 1. Betydelsen av nätverk i småföretag : en kvalitativ studie av ett byggföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Ivana Colic; [2009]
    Nyckelord :Network; growth; relations; marketing; word-of-mouth.; Nätverk; tillväxt; relationer; marknadsföring; mun till mun metoden.;

    Sammanfattning :  Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och diskutera betydelsen av nätverk för ett litet företag samt hur nätverket bidrar till företagets tillväxt och överlevnad.   Metod: Metod för insamling av data har varit kvalitativ som har inneburit genomförande av personliga intervjuer med företaget som medverkat i denna studie och deras samarbetspartner samt genomförande av fokusgrupp och deltagande observation. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsteorier i små företag : – ett vinnande koncept?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Ivana Colic; Taniel Jaderian; [2008]
    Nyckelord :Small business; SWOT–analysis; market segmentation; targeting; positioning and marketing mix.; Små företag; SWOT – analys; marknadssegmentering; val av målmarknad; positionering och marknadsföringsmix.;

    Sammanfattning : Syfte: En vanlig och traditionell uppfattning bland företagsledare i små företag är att små företag i princip fungerar som stora företag, men i mindre skala. Dock har Welsh och White, som skrivit artikeln ”A small business is not a little big business”, en annan uppfattning och menar att detta är en felaktig bild av små företag vars storlek skapar speciella förhållanden. LÄS MER