Sökning: "Izabelle Borg Nilsson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Izabelle Borg Nilsson.

  1. 1. Stadsbruk : i vilken mån kan Malmö kompensera för den åkermark som förstörs

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Izabelle Borg Nilsson; Madeleine Funck; [2022]
    Nyckelord :stadsbruk; urbanisering; lantbruk; hållbarhet;

    Sammanfattning : Title: Urban farming- To what degree can Malmö compensate for destroying arable land Seminar date: 2022-03-xx Course: EX0845: Bachelor thesis in Landscape architecture, Undergraduate Level, 15 Credits Advisor: Love Silow Authors: Izabelle Borg Nilsson, Madeleine Funck Keywords: Urban farming, sustainability, urbanization, agriculture Purpose: The purpose of this thesis is that through qualitative research contribute the reader with information about how and if cities can compensate for the arable land it uses for expanding and urbanization and if it can be done through urban farming. Furthermore, we intend to investigate if and what urban farming can offer a city. LÄS MER

  2. 2. Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Ahnberg Algerbo; Izabelle Borg Nilsson; Fanny Götesson; Zecira Musovic; [2018]
    Nyckelord :Varumärke; Personligt varumärke; Strategisk branding; the big five; arketyper Branding; Personal branding; Strategic branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29 - Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 hp Handledare: Jens Hultman Författare: Ida Ahnberg Algerbo, Izabelle Borg Nilsson, Fanny Götesson, Zecira Musovic Nyckelord: Varumärke, Personligt varumärke, Strategisk branding Syfte: Uppsatsens syfte är att genom kvalitativ forskning ge läsaren en insikt i hur ett starkt personligt varumärke kan möjliggöra processen från en elitidrottskarriär in i näringslivet. Vi ämnar även att undersöka hur det personliga varumärket kan förvaltas och påverkas under processens gång. LÄS MER