Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Allmänhetens attityder till klimatförändringar och demografiska förklaringsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Johanna Arvidsson; Petra Samuelsson; [2022]
    Nyckelord :klimatförändringar; sociala medier; traditionella medier; attityder; ålderstillhörighet; demografi; klimatångest; klimatskepticism;

    Sammanfattning : FN:s klimatpanel IPCC slår fast att jordens klimat förändras i en takt som saknar motstycke i mänsklighetens historia, med effekter som extremväder, havsnivåhöjningar, isavsmältning och havsförsurning att vänta. Inom klimatkommunikationen har media pekats ut som ett avgörande verktyg för att stärka medvetenhet, forma attityder och öka förståelsen för klimatförändringar. LÄS MER

  2. 2. “Dead white man’s clothes” : The influence of second hand import on young Ghanaians’ consuming patterns

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Skoglund; Johanna Samuelsson; Linda Finell; [2022]
    Nyckelord :Second hand; Second hand import; Consumption; Postcolonialism; Attachment to clothes;

    Sammanfattning : Generally, not many in the Global North are aware of the complexity behind the second hand clothing trade and donations. Today, Ghana has become one of the biggest markets for imported second hand clothing. With this, the Akan saying “Obroni Wawu” has come, and translates into “Dead White Man’s Clothes”. LÄS MER

  3. 3. Det öppna journalsystemet : patienters upplevelser av att läsa sin journal

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Johanna Arreman; Johanna Samuelsson; [2022]
    Nyckelord :Patient record; Patient participation; Health literacy; Person-centered care; Patientjournal; Patientdelaktighet; Hälsolitteracitet; Personcentrering;

    Sammanfattning : Bakgrund Sedan en tid tillbaka har webbåtkomst av patientjournalen utvecklats och blivit möjlig för patienterna såväl i Sverige som i flera länder globalt. Sedan tillgången till journalen underlättats för patienterna tar allt fler chansen att läsa i sina journaler. LÄS MER

  4. 4. A world full of influences : A quantitative study on how Generation Z’s view of a brand’s trustworthiness are affected by Influencers wrongdoings. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Samuelsson; Evelina Tornhed; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Influencer trustworthiness; brand trustworthiness; spillover effect;

    Sammanfattning : Problem definition: Along with a rapid growth of Internet usage new forms of communication and marketing have occurred. Influencer marketing have become a popular marketing form, but are brand’s aware of the risk it involves when collaborating with an influencer? This thesis examines how a brand’s trustworthiness can be affected by an influencer’s wrongdoing, in the perception of the critical generation - Generation Z. LÄS MER

  5. 5. The Power of “The New Order” – Masculinity at Stake

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Samuelsson; Johanna Alvarson; [2020]
    Nyckelord :Femvertising; The New Order; Reconstructing Masculinity; Hegemonic Masculinity; Inclusive Masculinity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Power of “The New Order” – Masculinity at Stake. Exploring the reconstruction of masculinity as a response to femvertising Date of Seminar: 5th June 2020 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Johanna Alvarson and Sara Samuelsson Supervisor: Peter Svensson Keywords: Femvertising, The New Order, Reconstructing Masculinity, Hegemonic Masculinity, Inclusive Masculinity Thesis Purpose: The purpose of this study was to investigate how men reconstruct their masculinity when experiencing and discussing femvertising, which attempt to challenge current gender roles and support women with feminist messages. LÄS MER