Sökning: "JONAS JAGUSCH"

Hittade 1 uppsats innehållade orden JONAS JAGUSCH.

  1. 1. Kundupplevd tjänstekvalitet på Internethandelsplatser

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Jagusch; Fredrik Persson; [2002]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; Internethandel; detaljhandel; kundupplevelse; kvalitetsdeterminanter; usability; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SYFTE Undersökningens syfte är att skapa förståelse för vilka kvalitetsdeterminanter som är betydelsefulla för den kundupplevda tjänstekvaliteten på Internetbaserade handelsplatser. PROBLEM Vilka determinanter beskriver hur kunder upplever tjänstekvalitet på detaljhandelstjänster som utförs över Internet? METOD Efter genomgång av de tjänstekvalitetsteorier som finns idag inom tjänstemarknadsföringen visade det sig att det saknades modeller som beskriver teknologibaserade tjänster där kunden använder sig av egen utrustning för att handla på Internet. LÄS MER