Sökning: "JOSEFINE KARLSSON"
Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade orden JOSEFINE KARLSSON.
21. Identitetsskapande och igenkänning genomskönlitteratur i ämnet svenska som andraspråk
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare i svenska som andraspråk arbetar med igenkänning och identitetsskapande inom skönlitteratur på gymnasiet och introduktionsprogrammen. För att undersöka lärarnas arbete med skönlitteraturen skapade vi en webbenkät, för att sedan ta ut fyra respondenter som vi intervjuade för att få en djupare insyn i deras val av skönlitteratur. LÄS MER
22. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER
23. Utmattad av rädslan för Covid-19 : En litteraturöversikt av kvalitativ design om sjuksköterskors upplevelser av att arbeta med Covid-19 inom slutenvården
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Covid-19 pandemin har orsakat ett stort antal dödsfall globalt och bidragittill ökade sjukhusinläggningar. Pandemin har ökat belastningen på sjukvården vilket har resulterat i att sjuksköterskor har fått arbeta under andra förhållanden och villkor. LÄS MER
24. Managing brand equity during an ongoing pandemic : A qualitative study in the tourism- and hospitality industry during covid-19
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The aim for this study was to explore how small and medium enterprises (SMEs) in the Swedish tourism and hospitality industry have managed their brand during the covid-19- pandemic. To fulfill the aim the following research questions were asked; “How have SMEs in the tourism- and hospitality industry managed their brand equity during the covid-19 pandemic?” and “How have SMEs in the tourism- and hospitality industry worked with branding in social media to cope with the pandemic?”. LÄS MER
25. Experimentet med människor som spelpjäser : En etisk analys av Vipeholmexperimentet utifrån Beauchamp och Childress fyra etiska principer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : The aim of this essay is to investigate the ethical issues that permeated the carbohydrate experiment that was going on at Vipeholm's hospital for "uneducable insane" in Sweden. The material about the experiment is taken from Elin Bommenel's dissertation The Sugar Experiment: The Caries Experiments 1943–1960 at Vipeholm Hospital for the Insane. LÄS MER